مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار بین الملل

نظامیان آمریکا بدون اطلاع دولت بغداد وارد پایگاه «اربیل» عراق شدند

مطالب پربازدید

کریم المحمداوی (عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق) اعلام کرد: نظامیان آمریکا که به تازگی وارد پایگاه اربیل شدند، با دولت کردستان عراق توافق کرده بودند، نه دولت فدرال یا وزارت دفاع عراق.نیروهای نظامی آمریکا در اربیل عراق

بنا به نوشته العالم، کریم المحمداوی گفت: دولت کردستان عراق که مقر آن اربیل می باشد، به کمیسیون دفاع پارلمان عراق، وزارت دفاع و فرماندهان امنیتی اجازه نمی‌دهد از تعداد نیروهای جنگی آمریکا اطلاع پیدا کنند.

وی ضمن اینکه پایگاه اربیل را بزرگ‌ترین پایگاه تروریست‌های آمریکا در عراق دانست، افزود: دولت کردستان در زمینه سیاسی و نظامی با واشنگتن متفق القول است. واشنگتن از این پایگاه نظامی، برای فرماندهی عملیات منطقه و همچنین عراق استفاده می‌کند. تعداد نظامیان آمریکا در عراق بالغ بر ۵۰ هزار نفر است که بیشترین تراکم  نیروهای نظامی آمریکا در پایگاههای «عین الاسد» در استان الانبار و پایگاه اربیل مستقر هستند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: هدف واشنگتن از استقرار نظامیان آمریکا در این منطقه، فشار و تهدید جمهوری اسلامی ایران و تحت نظر قرار دادن قرارگاه های حشد الشعبی است.

مطالب پربازدید

گفتنی است که، ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) چندی پیش گفته بود که حدود ۱۵۰۰ نیروی نظامی دیگر برای تحت نظر داشتن ایران و حمایت از نیروهای آمریکایی در منطقه اعزام خواهند کرد. دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) در جریان سفر غیرمنتظره خود به عراق که در  دی ماه ۱۳۹۷ انجام شد، گفته بود نیروهای آمریکایی در عراق باقی می‌مانند تا فعالیت‌های ایران را زیر نظر داشته باشند.

همچنین به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بیل اوربان (فرماندهی نیروهای نظامی آمریکایی) طی اطلاعیه ای اعلام کرده بود، اطلاعاتی مبنی بر وجود تهدیدات امنیتی و تروریستی جدی بر علیه نیروهای آمریکایی در نزد سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا موجود است و نیروهای آمریکایی در بالاترین سطح هشیاری و در حالت آماده باش بوده و  تهدیدات احتمالی را که بر علیه نیروهای آمریکایی وجود دارد را زیر نظر دارند.

 

 

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا