مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

تکنولوژی جدیدی که جان شما را نجات می‌دهد

مطالب پربازدید

پچ فراصوتدانشمندان به تازگی پچ فراصوتی را اختراع کرده‌اند که با کنترل فشار خون شما، سلامتتان را بررسی می‌کند.

پیشرفت علم باعث افزایش طول عمر انسان‌ها شده است. این پیشرفت در پنجاه سال اخیر بسیار بیشتر از قبل شده است. بیماری‌هایی که روزی موجب مرگ ما می‌شدند حالا به ساده‌‌ترین روش ممکن درمان می‌شوند. از قرص سرماخوردگی تا داروهای مخصوص اتاق عمل، همگی برای بهتر شدن شرایط زندگی انسان‌ها ساخته شده اند. اما هنوز هم بیماری‌هایی هستند که درمانی برای آن‌ها وجود ندارد. امیدواریم پیشرفت علم این بیماری‌ها را نیز درمان کند.

تکنولوژی جدیدی به دنیای پزشکی قدم گذاشته است. این تکنولوژی پچ فراصوت نام دارد. پچ فراصوت می‌تواند جان شما را نجات دهد. همان‌طور که از اسم آن مشخص است در این دستگاه کوچک از تکنولوژی فراصوت استفاده شده است. این پچ روی گردن، دست یا هر قسمت از بدن که می‌خواهید قرار می‌گیرد و با کنترل کردن ضربان قلب و فشار خون در شریان عمیق یا ورید عمقی، وضعیت سلامت شما را بررسی می‌کند.

 

مطالب پربازدید

محققان دانشگاه کالیفرنیا این پچ را برای افراد مبتلا به بیماری‌های ریوی یا قلبی و نیز افرادی که به شدت بیمار و تحت عمل جراحی هستند، توسعه دادند. تکنولوژی پچ فراصوت همچنین می‌تواند برای ردیابی سایر نشانه های حیاتی و سیگنال های فیزیولوژیکی در سراسر بدن استفاده شود. با  یک‌پارچه‌سازی فناوری پچ فراصوت، ما می توانیم بسیاری از سیگنال های دیگر، رویدادهای بیولوژیکی و فعالیت هایی را که در زیر سطح پوست اتفاق می‌افتند، بررسی کنیم. این تیم قصد دارد با پیشرفت بیشتر این پچ نظارت دقیق‌تری به سلامت بدن داشته باشد.

این دستگاه در مرحله آزمایشی قرار دارد و برای همین قابلیت‌های آن محدود است اما مطمئنا در آینده شاهد پیشرفت بیشتر آن خواهیم بود. محققان می‌گویند استفاده این پچ برای کنترل فشار خون تنها قسمتی کوچک از قابلیت‌هایی است که این تکنولوژی خواهد داشت.

منبع: yjc

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا