مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
امنیت و شبکه

بدافزاری که بسته‌ اینترنتی کاربران را می‌خورد!

مطالب پربازدید

بدافزاری که بسته های اینترنتی را می خورداین روزها اخبار واصله حکایت از آن دارد که بدافزار و باج‌افزارهای مختلفی در فضای مجازی، محیط اینترنت و گوشی‌های هوشمند منتشر شده که منجر به سرقت اطلاعات کاربران و نفوذ هکرها و سوءاستفاده از حریم خصوصی کاربران می‌شود.

محققان و پژوهشگران امنیتی اعلام کرده‌اند که تمام شدن زودهنگام و مصرف غیرقابل توجیه بسته‌های اینترنت همراه در گوشی‌های هوشمند کاربران، توسط بدافزار جدیدی که «DrainerBot» نام دارد، صورت می‌گیرد.

پژوهشگران در این گزارش به کاربران توصیه کرده‌اند که با بررسی میزان مصرف اینترنت همراه و حجم بسته‌های اینترنت دیتای خود، از هرگونه احتمال آلوده شدن دستگاه خود به چنین بدافزاری جلوگیری کنند یا در صورت مشاهده هرگونه مصرف غیرعادی و نامعمول، موضوع را با کارشناسان امنیتی در میان بگذارند و از آنها برای برطرف کردن مشکل کمک بخواهند.

به گزارش سایت هکرنیوز، این بدافزار بیش از ۱۰ میلیون دستگاه اندرویدی را آلوده کرده و بدون اطلاع کاربران، این امکان را به هکرها و مجرمان سایبری می‌دهد تا از حجم بسته‌های اینترنت دیتای خریداری شده توسط آنها استفاده کنند. این بدافزار در بسیاری از اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه‌های آنلاین و اینترنت همچون گوگل پلی استور و اپ‌استور اپل وجود دارد و پس از قرار گرفتن روی حافظه گوشی هوشمند، ویدئوهای تبلیغاتی تا حجم ۱۰ گیگابایت را دانلود میکند و پس از دانلود، بدن اینکه کاربر متوجه شود از حافظه گوشی پاک می‌شود. گفتنی است، توسعه‌دهندگان این بدافزار درآمد خوبی از این طریق به دست می آورند.

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا