مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
آموزش انواع غذاها

طرز تهیه پیتزا خانگی در توستر ” طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی “

مطالب پربازدید

طرز تهیه پیتزا خانگی

آیا تا به حال به طرز تهیه پیتزا خانگی در توستر فکر کرده اید؟ آیا می دانید که می توانید با کمترین امکانات صفر تا صد پیتزای خانگی را در خانه تهیه نمایید؟

اگر ادامه مطلب را با ما همراه باشید؛ در پایان این مطلب به طور کامل با طرز پخت پیتزا خانگی در توستر و طرز تهیه خمیر پیتزای خانگی در توستر، طرز تهیه پیتزا مرغ خانگی در توستر و به طور کلی با طرز تهیه پیتزا داخل توستر آشنا خواهید شد. بعد از این مطلب قادر خواهید بود به تنهایی یک پیتزای خانگی خوشمزه تهیه کرده و حتی به دیگران نیز آموزش دهید. پس با ما همراه باشید.

مطالب زیر را نیز دنبال کنید:

خرید ریپورتاژ آگهی

مطالب پربازدید

کسب درآمد با بیت کوین

طرز تهیه پیتزا خانگی

مواد لازم برای طرز تهیه پیتزای خانگی

اولین قدم برای تهیه پیتزا خانگی در توستر آماده کردن مواد اولیه آن است. حالا که قرار است خودتان دست به کار شوید و پیتزای خانگی خوشمزه تهیه نمایید؛ بهتر است به سلامت غذا نیز توجه کافی داشته باشید.

بهتر است به جای سوسیس و کالباس از مرغ و گوشت در پیتزا استفاده نمایید. می توانید از مواد غذایی دیگری مانند سویا نیز استفاده کنید.

فلفل دلمه ای های رنگی، گوشت چرخ کرده، مرغ ریش ریش شده، سویا، قارچ، جعفری ساطوری شده، پیاز برای مزه دار کردن مرغ یا گوشت، سس قرمز، پنیر پیتزا و خمیر پیتزا از مواد اولیه می باشد که شما باید آن ها را طبق مزاج خود تهیه و آماده نمایید.

مطالب پربازدید

قبل از آماده کردن سس پیتزا، باید خمیر پیتزا را آماده نمایید.  برای تهیه خمیر پیتزا روش های مختلفی وجود دارد، که ما در اینجا دو دستور خمیر پیتزا را برای شما آماده کرده ایم.

طرز تهیه پیتزا

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی در توستر

خمیر پیتزا خانگی را می توان به دو روش با خمیر مایه و بدون خمیر مایه تهیه نمود.

برای تهیه خمیر با مایه، به سه چهارم لیوان آب، ۲ پیمانه آرد، یک چهارم قاشق چای خوری مایه و یک دوم قاشق چای خوری نمک نیاز خواهید داشت.

مایه خمیر را در سه چهارم لیوان آب حل کرده و بعد از گذشت چند دقیقه آرد و نمک را به آن اضافه می نماییم.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

بهتر است آرد را کم کم اضافه نموده و خمیر را تا جایی که به دست نچسبد، ورز دهید. اجازه دهید به مدت نیم تا یک ساعت خمیر شما به خوبی استراحت نماید. بعد از اینکه خمیر پف کرد و حجم آن دو برابر شد، کف سینی توستر را با روغن به‌ خوبی چرب کرده و خمیر را کف سینی پهن می کنیم.

طرز تهیه پیتزا خانگی

خمیر فوری

برای تهیه خمیر فوری می توانید مراحل زیر را دنبال نمایید.

خمیری که در ادامه دستور تهیه آن بیان می شود، برای دو نفر کافی می باشد.

۶ قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذاخوری روغن، یک عدد تخم مرغ، یک چهارم قاشق چای خوری بکینگ پودر یک دوم قاشق چای خوری نمک و آرد به میزان لازم را در ظرفی ریخته و به خوبی مواد را با یکدیگر مخلوط نمایید.

آرد ریختن را تا جایی ادامه می دهید که خمیر بافتی یک دست داشته باشد و به دست شما نچسبد.

سپس خمیر را در کف سینی توستر که از قبل چرب شده است، پهن می نمایید.

بعد از این که خمیر به خوبی پهن شد، آن را مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد در توستر که از قبل گرم شده است، قرار می دهیم. بعد از این مدت خمیر را خارج کرده، پنیر پیتزا، مواد پیتزا و مجدداً پنیر پیتزا را به روی خمیر قرار داده و به مدت 20 دقیقه مجدداً در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد در توستر قرار میدهیم. بعد از این مدت پیتزا خانگی شما آماده است.

طرز تهیه پیتزا مرغ خانگی

برای تهیه پیتزا خانگی ( پیتزای مرغ) ابتدا از قبل مرغ های را با پیاز و ادویه جات مزه دار کرده و آن ها را به خوبی می پزیم. سپس مرغ های پخته شده را ریش ریش کرده و کنار می گذاریم. قارچ را شسته و هر قارچ را به 4 قسمت تقسیم می نماییم. فلفل دلمه ای های رنگی را نگینی خرد کرده و در آخر قارچ، فلفل دلمه ای و مرغ های ریش شده را با کمی پیاز، نمک، زردچوبه و خردل و پودر پاپریکا تفت می دهیم. بعد از اینکه کمی سس قرمز به همراه پنیر پیتزا روی خمیر ریختیم، این مواد را ریخته و روی آن ها را با پنیر کاملا می پوشانیم. دقت نمایید که مواد شما به هیچ عنوان آب نداشته باشد.

طرز تهیه خمیر پیتزا

یکی از مواردی که به اندازه تهیه پیتزای خانگی اهمیت دارد، تهیه خمیر مربوط به آن می باشد. برای تهیه خمیر راه های مختلفی وجود دارند که هر کدام از آن ها می توانند به پیتزا شما طعم مطلوبی را بدهد. به همین علت قصد داریم تا شما را با طرز تهیه یک نمونه از خمیرها آشنا کنیم. مواد اصلی که برای درست کردن پیتزا نیاز است شامل موارد زیر می شوند:

  1. آرد سفید
  2. روغن زیتون و یا روغن مایع
  3. شکر
  4. خمیر مایه فوری
  5. نمک
  6. آب ولرم

میزان هر یک از این مواد بستگی به اندازه خمیری دارد که به آن نیازمند هستید. در ابتدا خمیر مایه فوری را باید با آب ولرم مخلوط کنید و برای مدتی آن را کنار بگذارید. سپس آرد الک شده را به همراه نمک و روغن زیتون با یک دیگر مخلوط نمایید و بعد از ترکیب آن ها به صورت کامل خمیر را ورز دهید تا کامل نرم شود. به هر اندازه خمیر را بیشتر ورز دهید، به همان اندازه نیز نرمی بیشتری را به دست خواهد آورد.

در مرحله بعد روی یک سطح کاملا صاف مقداری آرد پخش می کنیم و با قرار دادن خمیر بر روی آن دوباره آن را ورز می دهیم. اینکار باید چندین بار انجام شود تا هوای داخل خمیر به صورت کامل گرفته شود. سپس مقداری روغن را در داخل یک ظرف بریزیم و با استفاده از یک قلمو تمامی قسمت های مربوط به آن را چرب کنیم و در انتها خمیر را داخل آن قرار دهیم. روی ظرف را باید به صورت کامل بپوشانید و به مدت چند ساعت اجازه دهید بماند. بعد از گذشت حدود دو ساعت خمیر شما کاملا حجیم خواهد شد و شما می توانید پیتزای خودتان را شروع به درست کردن کنید و از آن نهایت لذت را ببرید.

پیتزا مارگاریتا: مارگاریتا

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا