مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
فرهنگ و هنر

اولین جشنواره فرهنگی و هنری عشایر در قالب فیلم کوتاه و بلند برگزار می شود

مطالب پربازدید

اولین جشنواره فرهنگی و هنری عشایروزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری در بین جامعه عشایری، اولین جشنواره فرهنگی و هنری عشایر برگزار می شود.

سید عباس صالحی در جلسه ای که با جامعه عشایری و کارگروه روستا و عشایر استان اردبیل برگزار شد اظهار کرد: جامعه عشایری در زمان دولت صفویه و جنگ جهانی دوم از امتحان ها و سختی ها و دشواری ها سربلند بیرون آمدند و همواره سعی کردند در برابر هجوم بیگانگان هویت و اصالت ایرانی را حفظ کرده و مرزهای این کشور را مورد حمایت و صیانت قرار دهند.

صالحی گفت: همه ملت ایران آسایش و آرامش امروز را مرهون مقاومت و پایداری مرزنشینان غیرتمند و عشایر غیوری هستند که امروز نیز الگوی زندگی آنها الگویی ساده همراه با مناعت طبع و قناعت است. هرچند در برخی از الگوهای زندگی در سال های اخیر به دلیل ورود تکنولوژی های جدید تغییر یافته اما به جرات می توان گفت فرهنگ دینداری و اصالت مذهبی و معرفتی در جامعه عشایری نمودی عملی دارد.

فراخوان اولین جشنواره فرهنگی و هنری عشایر

صالحی همچنین در مورد برگزاری اولین جشنواره فرهنگی و هنری عشایر گفت: در همین راستا و در حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری در بین جامعه عشایری اولین جشنواره فرهنگی و هنری جامعه عشایری برگزار می شود که فراخوان لازم در این زمینه منتشر شده و انتظار می رود اهالی فرهنگ و هنر در این رابطه آثار خود را ارسال کنند. باید از ابزارهای تصویرسازی به شکل مستند و فیلمهای کوتاه و بلند در این زمینه استفاده کرد تا گنجینه عظیم جامعه عشایری مورد صیانت قرار گرفته و در طول تاریخ مورد دقت نظر قرار گیرد.

مطالب پربازدید

وی ادامه داد: سعی ما بر این است تا در قالب فیلم کوتاه و بلند و سایر آثار فرهنگی و هنری بتوانیم حقیقت و اصالت زندگی ساده و بی آلایش جامعه عشایری را به تصویر کشیده و بسترهای تقویت این فعالیت ها را مهیا کنیم. ما به فعالیت های خودمان در حوزه فرهنگ و هنر و برگزاری رخدادهای متنوع عمل می کنیم و امیدواریم در یک بحث کلی و لان بتوانیم امسال و سال های آینده جشنواره ها و رویدادهایی را که قول برگزاری آنها را داده ایم عملیاتی کنیم.

 

 

 

 

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا