مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
بیماری ها و راه درمان

خواب رفتن دست و پا را جدی بگیرید سعی کنید آن را درمان کنید

مطالب پربازدید

خواب رفتن دست و پا را جدی بگیرید و در صدد درمان آن برآییدخواب رفتن دست و پا و سوزن سوزن مستمر و مکرر، ممکن است نشانه یک بیماری جدی باشد. پس سعی کنید آن را جدی بگیرید و در صدد تشخیص علت و درمان آن برآیید.

این حالت اگر بصورت موقتی و به مدت یک یا چند دقیقه باشد، شایع ترین علت آن فشار یر اعصاب است که جریان خون به سمت اندام تحتانی را کاهش می دهد. برخی عادت های بد مانند: نشستن و زانو زدن برای مدت طولانی و بیش از حد، پوشیدن کفش و لباس تنگ و … ممکن است باعث بی حسی موقت در دست و پا شود.

به هر حال اگر خواب رفتن دست و پا (سندرم پای بیقرار) مکررا رخ دهد باید به فکر تشخیص و درمان آن باشید تا مبادا بیماری جدیی در راه باشد. بیماری هایی که می توانند باعث خواب رفتن و بی حسی و سوزن سوزن شدن مکرر و مستمر شوند عبارتند از: دیابت، بیماری های خود ایمنی، سرطان و شیمی درمانی، عفونت ها، ام اس، شارکوت ماری توث، کمبود ویتامین B12 و…

دیابت

یکی از شایعترین علل بی حسی دست وپا، دیابت است که به تدریج بر روی اعصاب حسی (خصوصا اعصلاب حسی اندام تحتانی) تاثیر می گذارد. این حالت به علت بالا رفتن قند خون، ابتدا در پاها رخ می دهد و در مرحله بعد به دست ها و بازوها سرایت می کند که به آن نوروپاتی محیطی می گویند.

مطالب پربازدید

بیماری های خود ایمنی

بیماری های خود ایمنی (مانند لوپوس و آرتریت روماتوئید) با حمله به سیستم ایمنی بدن، باعث آسیب به اعصاب شده و می توانند اندامها، مفاصل و بافت های همبند را از بین ببرند.

سرطان و شیمی درمانی

داروهایی که برای درمان سرطان استفاده می شود، در برخی از افراد می تواند باعث آسیب عصبی شده و منجر به بی حسی و از دست دادن حرکت قسمتی از بدن شود.

عفونت

بیماری های عفونی مثل هپاتیت C و زونا و جذام و دیفتری، می توانند باعث آسیب به اعصاب و بی حسی های موضعی شوند.

بیماری های ارثی

بیماری های ارثی مثل شارکوت ماری توث و ام اس می توانند باعث تخریب پیشرونده ماهیچه ها و بی حسی موضعی شوند.

کمبود ویتامین B12

کمبود ویتامین B12 باعث آسیب و صدمه به غلاف محافظ اعصاب (غلاف میلین) و بروز نوروپاتی محیطی می شود.

مطالب پربازدید

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا