مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار اقتصادی و بازرگانی

سود سال 97 سهام عدالت در آبان ماه 98 به حساب مشمولان واریز می شود

مطالب پربازدید

سود سال 97 سهام عدالتمشاور سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: آخرین گروه از مشمولان سهام عدالت که واریز سود سهام عدالت برایشان تا پایان مردادماه 98 انجام نشده، از روز دوشنبه 14 مرداد 98 از این سود بهره مند شدند و سود سال 97 سهام عدالت در ماه آبان سال 98 پرداخت می شود.

زمان پرداخت سود سال 97 سهام عدالت

جعفر سبحانی در گفتگو با خبرنگار اقثصادی ایلنا، در مورد زمان و مقدار پرداخت سود سال 97 سهام عدالت اظهارکرد: رقم و میزان سود سهام عدالت به چند عامل بستگی دارد. مکن است فردی 10 سهم ایران خودرو را خریداری کرده باشد و فردز دیگر 1000 سهم، بنابراین طبیعی است که سود به اندازه سهم خواهد بود.

از ابتدا سهام عدالت تا سقف یک میلیون تومان برای مشمولان مصوب شده بود. در طول 10 سال ( از شروع ثبت نام تا زمان ساماندهی در سال 95) سود از شرکت های سرمایه پذیر در بخش سهام عدالت به بخش خصوصی سازی واریز و به خزانه منتقل می شد تا بدانیم پس از 10 سال میزان یک میلیون تومان سهم تخصیصی مشمولان چه میزان برای یک فرد مالکیت ایجاد کرده استکه این عدد بعد از 10 سال به 532 هزار تومان رسید.

قانونگذار پیش بینی کرد که مشمولان می توانند سهم خود را تا سقف یک میلیون تومان افزایش دهند. حتی فرصت افزایش سهم تمدید هم شد. سود سال 95 برای مشمولانی که سهم یک میلیون تومانی داشتند 150 هزار تومان بود که در سال 96 این عدد به 175 هزار تومان رسید. این سود برای سال 97 باز هم افزایش خواهد داشت هر چند در حال حاضر میزان آن را نمی توان بیان کرد.

مطالب پربازدید

وی همچنین گفت: مجامع این سه الی چهار شرکت در پایان مهرماه برگزار خواهد شد و در هفته اول آبان ماه 98 می توان گفت که سود تخصیصی تمام مشمولان چقدر خواهد بود و هر مشمول چقدر سود دریافت می کند و پرداخت سود هم اواخر آذر ماه شروع به توزیع می شود.

 

 

 

 

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا