مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار حوادث

دستگیری عاملان قتل عام پرندگان در ساوه

مطالب پربازدید

قتل عام پرندگانمدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی از دستگیری عاملان قتل‌عام پرندگان در شهرستان ساوه خبر داد.

رضا میرزایی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی درباره قتل عام پرندگان در شهرستان ساوه گفت: روز چهارشنبه هفته گذشته در منطقه‌ای بین استان مرکزی و قزوین در روستای نشوه پنچ شکارچی غیرمجاز با سه اسلحه شکاری اقدام به شکار غیرقانونی می‌کنند.

وی ادامه داد: متخلفان و شکارچیان غیرمجاز تصور می‌کنند که در مناطق بین حریم دو استان محیط‌بانان حضور ندارند از همین‌رو تخلفاتی در این مناطق اتفاق می‌افتد. خوشبختانه با هوشیاری جوامع بومی، این موضوع اطلاع‌رسانی و متخلفان نیز بازداشت شدند و به مرجع قضایی معرفی و برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

مدیرکل محیط‌زیست استان مرکزی با بیان اینکه امیدواریم احکام بازدارنده‌ای در خصوص این متخلفان صادر شود، خاطرنشان کرد: این افراد مجوز قانونی نداشته‌اند. در خصوص این پرونده نیز سه نفر بازداشت شده‌اند.

مطالب پربازدید

میرزایی با تاکید براینکه متخلفان تصور می‌کنند که می‌توانند از خلاء محیط‌بانان در مناطق مرزی دو استان سوءاستفاده کنند، ادامه داد: محیط‌بانان ضابط قضایی هستند و با هماهنگی با استان‌های همجوار با متخلفان در هر حوزه استحفاظی که باشد، برخورد می‌کنند و محدودیتی در مناطق برای محیط‌بانان وجود ندارد، چراکه برخی مناطق حفاظت شده محیط‌زیست بین استان‌های مختلفی مشترک هستند به عنوان مثال بخشی از منطقه حفاظت شده موته در دو شهرستان استان مرکزی است و محیط‌بانان اصفهان اگر متخلفی را در این منطقه بازداشت کنند به مقامات قضایی استان مرکزی تحویل داده می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که برای جبران کمبود محیط‌بان چه اقداماتی در این استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: در کل کشور با مشکل کمبود محیط‌بان مواجه هستیم، اما ما در این استان از ظرفیت جوامع محلی نیز استفاده می‌کنیم و نتایج بسیار خوبی نیز به دست آورده‌ایم. درست است که هر چقدر تعداد محیط‌بان زیاد باشد، توان ما نیز بیشتر خواهد شد، اما تعداد محیط‌بان زیاد هم ممکن است کارایی مفیدی نداشته باشد بنابراین وقتی که از ظرفیت جوامع محلی استفاده می‌کنیم باعث می‌شود از بروز تخلفات زیست‌محیطی جلوگیری شود.

گفتنی است؛ از این شکارچیان غیرمجاز تعداد ۳۲ کبک، ۴ کبوتر و یک خرگوش شکار شده کشف شده است.

منبع: ایلنا

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا