مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
سرگرمی

معرفی عنوان Call of Duty: World at War

مطالب پربازدید

نسخه World at War که فرنچایز Call of Duty را دوباره به دوران جنگ جهانی دوم بازگردانده است، استرس و هیجان جنگ را به همراه دارد.

World at Warعنوان Call of Duty محبوبترین عنوان در ژانر شوتر اول شخص است. این عنوان توسط کمپانی Activision ساخته و منتشر می‌شود و کمپانی‌های Infinity Ward، Treyarch و Sledgehammer Games وظیفه توسعه این فرنچایز را بر عهده دارند. نسخه World at War از سری بازی‌های Call of Duty، آن را پس از نسخه Modern Warfare دوباره به حال و هوای جنگ جهانی دوم بازگردانده است و استرس و هیجان آن زمان را در قالب بازی ویدئویی برای مخاطبان بازی‌های اکشن شوتر اول شخص رقم زده است.

Call of Duty: World at War در نوامبر سال 2008، به عنوان پنجمین سری از فرنچایز شوتر اول شخص Call of Duty منتشر شد. پس از نسخه چهارم این سری بازی‌ها، Modern Warfare که داستان آن در قرن بیست و یکم می‌گذشت و جنگ‌های مدرن را بر سر بمب‌های هسته‌ای نشان می‌داد، نسخه World at War مجدد حال و هوای جنگ جهانی دوم را به فرنچایز Call of Duty آورده است. این بازی، مانند سری‌های دیگر Call of Duty شامل بخش‌های یک نفره، چندنفره و زامبی است. در بخش یک نفره شما وظیفه دارید مأموریت‌های محول شده را به پایان برسانید و به مراحل بعدی بازی بروید و در بخش چند نفره می‌توانید شخصیت خود را در بازی ارتقا دهید، سلاح‌های جدید آزاد کنید و چند مزیت را شخصی سازی کنید. در بخش زامبی نیز باید با زامبی‌های آلمان نازی مبارزه کنید و آن‌ها را از پا درآورید.

داستان

گیمری که Call of Duty: World at War را بازی می‌کند، وظیفه کنترل دو شخصیت اصلی در جنگ بین چندین ملت را دارد: سرباز میلر، عضو نیروهای تکاور دریایی آمریکا که در خاک ژاپن نبرد را پیش می‌برند و دیمیتری پیترنکو، سرباز کمونیست شوروی که همراه با گروهبان رزنف وظیفه دفاع از خاک شوروی در مقابل نیروهای نازی را دارد. علاوه بر این دو شخصیت، مراحلی برای کنترل تانک هم در این عنوان در نظر گرفته شده است. مرحله‌ای از World at War هم به کنترل شخصیتی به نام لاک تعلق یافته است تا از کشتی‌های آمریکایی و سربازان داخل ن در برابر نیروهای هوایی ژاپنی محافظت کند.

مطالب پربازدید

سرباز میلر (Pvt. Miller)

میلر یکی از اعضای نیروهای تکاور آمریکا است که در طول بازی و در زمان جنگ با نیروهای ژاپنی، قابل کنترل است و در مرحله اول بازی به اسارت گرفته شده که نیروهای تکاور آمریکایی وی را نجات می‌دهند و در دیگر مراحل World at War جریان را جلو می‌برد.

 

دیمیتری پیترنکو (Dimitri Petrenko)

دیمیتری دیگر شخصیت اهل شوروی است که قابلیت کنترل دارد. وی در شوروی مراحل را همراه با گروهبان رزنف جلو می‌برد و با نیروهای نازی آلمانی مقابل نیروهای آدولف هیتلر در خاک شوروی مقابله می‌کند. وی در نسخه Black Ops جزو نیروهای حمایت‌کننده است.

مطالب پربازدید

افسر درجه‌دار لاک (Petty Officer Locke)

افسر لاک که تصویری از وی در بازی دیده نمی‌شود در مأموریت Black Cat تنها کاراکتر قابل کنترل مرحله است و وظیفه دارد با قرار گرفتن پشت مسلسل‌های داخل هواپیما از کشتی‌های آمریکایی در مقابل جنگنده‌های هوایی ژاپنی محافظت کند.

گروهبان ویکتور رزنف (Sgt. Viktor Reznov)

رزنف گروهبان کمونیست اهل شوروی و یکی از مبارزان سرسخت ارتش سرخ در طول جنگ جهانی دوم است و نفرت زیادی نسبت به نیروهای نازی دارد. پس از این جنگ، در بازی Black Ops مشخص می‌شود که وی به اشتباه با دستور نیکیتا دراگویچ در زندان Vorkuta محبوس شده است

داستان این بازی در ژاپن آغاز می‌شود؛ جایی که سرباز میلر در کمپ ژاپنی‌ها به عنوان اسیر نگه‌داری می‌شود و در این بین، نیروهای ژاپنی آن‌ها را شکنجه می‌دهند تا اطلاعات جنگی آن‌ها را برای نیروهای ژاپنی بازگو کنند اما مقاومت سربازان آمریکایی و انداختن آب دهان روی صورت افسر ژاپنی باعث عصبانیت ژاپنی‌ها می‌شود و یکی از اسیران آمریکایی به طرز وحشتناکی توسط سرباز ژاپنی کشته می‌شود. وقتی افسر ژاپنی به سراغ میلر، شخصیت اول داستان می‌آید، نیروهای تکاور آمریکایی از راه می‌رسند و میلر که از اعضای همین گروه است، نجات می‌دهند. در این مأموریت گروهبان روباک وظیه رهبری گروه را بر عهده دارد. شخصیت اول داستان، میلر که یکی از اسلحه‌های ژاپنی‌ها را در دست دارد به کمک نیروهای تکاور آمریکایی از کمپ ژاپنی فرار می‌کند ولی در ادامه مشخص می‌شود نیروهای جان در کف ژاپنی که ابایی از جان باختن در مسیر پیروزی خود ندارند، در قسمتی از جنگل استطار کرده و به سربازان آمریکایی حمله‌ور می‌شوند. در نهایت هم باید با بمب‌گذاری در یکی از کمپ‌های ژاپنی و با قایق نیروهای تکاور آمریکایی از قسمتی که در تصرف ژاپنی‌ها است، فرار کنید.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

گروهبان روباک (Sgt. Roebuck)

گروهبان روباک رهبر نیروهای تکاور آمریکایی در Call of Duty: World at War است. نیروهای تکاور آمریکا با رهبری وی موفق می‌شوند در خاک ژاپن پیش بروند و فداکاری‌های روباک برخی از مأموریت‌ها را با موفقیت روبرو می‌کند. گفتنی است، صدای این شخصیت توسط کیفر سوثرلند، بازیگر سرشناس هالیوود در سریال 24 گفته شده است.

 

 

کال آف دیوتی

 

نکته جالب Call of Duty: World at War اینجاست که این عنوان دو داستان موازی را دنبال می‌کند. یکی از این داستان‌ها در ژاپن و دیگری در شوروی پیش می‌روند. داستان شوروی این عنوان از جایی شروع می‌شود که نیروهای نازی پس از حمله به این کشور مشغول زدن تیر خلاصی به تک تک سربازان شوروی هستند اما دو تن از اعضای نیروهای این کشور به نام‌های رزنف و دیمیتری با خوش شانسی از خوردن تیر پایانی برای تمام شدن عمرشان فرار می‌کنند. مأموریت اولی که در شوروی صورت می‌گیرد، از پیوستن رزنف و شخصیت قابل کنترل بازی، دیمیتری به نیروهای کمونیست شوروی آغاز می‌شود و از همان اول وظیفه دیمیتری کشتن سربازان آلمانی با تک‌تیر و باز کردن راه برای نیروهای شوروی است. در اولین مرحله‌ای که در شوروی اتفاق می‌افتد، وظیفه گیمر کشتن یکی از ژنرال‌های نازی به نام هاینریش امسل است.

ژنرال هاینریش امسل ( General Heinrich Amsel)

ژنرال هاینریش امسل یکی از ژنرال‌های نیروی نازی آلمان در زمان جنگ جهانی دوم است که مسئول کشتار جمعی سربازان ارتش سرخ شوروی و شهورندان روسیه‌ای است.

 

گفتنی است، جنگی که بین نیروهای نازی و شوروی در عنوان Call of Duty: World at War اتفاق می‌افتد، همان نبرد استالینگارد است که نیروهای زیادی از شوروی برای به دست گرفتن قدرت تعداد زیادی از سربازان نیروهای نازی را کشتند.

 

در تمام مدت این بازی، هیجان خاصی بر گیمر غالب است که همین هیجان می‌تواند میزان انگیزه برای بازی را هم بیشتر کند. این هیجان زمانی بیشتر می‌شود که مشخص می‌شود Call of Duty: World at War تنها روی جنگ‌هایی که آن زمان بین سربازان صورت گرفته، تمرکز نکرده است و در میان بازی مأموریت‌هایی هم وجود دارد که این بازی را به یک بازی کامل تبدیل کند. در برخی از مراحل بازی، گیمر وظیفه دارد پشت مسلسل‌های هواپیمای آمریکایی بنشیند و از کشتی‌های آمریکایی در برابر جنگنده‌های ژاپنی دفاع کند یا در مرحله‌ای دیگر وظیفه دارد تانک نیروهای شوروی را هدایت کند تا مواضع نیروهای نازی را مورد حمله قرار دهد و نیروهای کمونیست شوروی بتوانند در خاک کشور پیش بروند.

 

 

 

پس از همه این تفاسیر مشخص می‌شود که روند بازی به گونه‌ای طراحی شده است تا گیمر یک بازی سراسر هیجان، پر از نبردهای قهرمانانه و جنگجویانه را داشته باشند و سوار بر موج جریان بازی به جلو برود

رده سنی

Call of Duty: World at War یک بازی در ژانر شوتر اول شخص است که درگیری‌های جنگ جهانی دوم را در سرزمین‌های ژاپن شوروی سابق روایت می‌کند در نتیجه می‌توان حدس زد که درگیری‌های خشن، خونریزی و حتی کلمات بد در این عنوان وجود داشته باشد.

Call of Duty

Engine و پلتفرم‌ها

عنوان Call of Duty: World at War در ژوئن سال 2008 مورد تأیید کمپانی Activision قرار گرفت و خبر انتشار قطعی آن برای پاییز آن سال منتشر شد. این بازی توسط تیمی ساخته و تولید شد که Activision روی آن‌ها نظارت مستقیم داشت. این عنوان با گیم انجین (موتور بازی) IW 3.0 ساخته شده است. سال قبل از انتشار این عنوان، Call of Duty 4: Modern Warfare با همین موتور ساخته شده بود که ستایش بسیاری از منتقدان عرصه بازی سازی را به همراه داشت. موتور IW 3.0 نوردهی طبیعی در فضای بازی ایجاد می‌کند، افکت نوری HDR و سایه‌های داینامیک به بازی اضافه می‌کند.

این عنوان با کارگردانی سزار استستی و تهیه‌کنندگی سه تن از تهیه‌کنندگان مطرح بازی سازی، دنیل بانتینگ، مروان عبدالرزاق و جان دِهارت ساخته شد. این پروژه که با داستان جالب و موازی خود نظر مثبتی را به خود جذب کرده بود نوشته سه نویسنده به نام‌های کریگ هیوستون، پاتریک دودی و کریس والنزیانو بود.

 

 

 

Call of Duty 4: Modern Warfare برای پلتفرم‌های بازی قبل از PS4 عرضه شده بود. این بازی 14 نوامبر سال 2008 برای رایانه‌های شخصی ویندوزی، PlayStation 3، Xbox 360 و Wii عرضه شد.

نقطه قوت Call of Duty: World at War صداگذاری بی‌نظیر آن بود. صداهایی که در این بازی روی صحنه‌های درگیری میکس شده‌اند به صورت کاملا طبیعی کنار هم چیده شده‌اند و جلوه می‌دهند تا کسی که این عنوان را بازی می‌کند با صدایی یکنواخت و غیر طبیعی از آن خسته نشود و هیجان را در طول جریان داستان حس کند. نکته دیگری که این بازی را از نظر صدا قوی کرده است حضور دو تن از بازیگران سرشناس هالیوود در این بازی است. کیفر سوثرلند در این عنوان صدای نقش راوی داستان و گروهبان روباک را دارد و گری اولدمن به گروهبان کمونیست شوروی، رزنف صدا بخشیده است.

در نهایت باید گفت این بازی به گونه‌ای طراحی و ساخته شده است که علاوه بر داستان جالب آن در طول دو داستان موازی کنار هم، هیجان خاصی را به همراه دارد. بر خلاف این موازی بودن داستان، هر کدام از کمپین‌های Call of Duty Modern Warfare اشتیاق مربوط به خود را لازم دارند و مانند دو بازی ویدئویی کنار هم قرار گرفته‌اند.

 

منبع: yjc

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا