مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
فال و طالع بینی

فال شب یلدا با تفالی بر غزلیات ناب لسان الغیب حافظ شیرازی

مطالب پربازدید

همانطور که می دانید فال شب یلدا که برگرفته از غزلیات ناب، عاشقانه و عارفانه لسان الغیب خواجه حافظ شیرازی است، از جمله مراسمی است که از دیرباز تا کنون یکی از سرگرمی های باارزش ما ایرانیان بوده است. فال حافظ در بین ایرانیان بسیار محبوب و رایج است.

فال شب یلدا

در مراسم فال شب یلدا بزرگ مجلس یا کسی که قرار است فال بگیرد، از کسی که دوست دارد فال خود را بشنود می خواهد که نیت کرده و این جمله را بر زبان بیاورد که: ای حافظ شیرازی، تو کاشف هر رازی، من طالب یک فالم، بر من نظر اندازی. بعد از آن بزرگ مجلس دیوان حافظ را باز کرده و معمولا غزل اول صفحه راست را می خواند.

ما نیز به بهانه این شب خاطره انگیز و به یاد ماندنی با تفالی بر غزلیات ناب، عاشقانه و عارفانه لسان الغیب خواجه حافظ شیرازی، فال شب یلدا را پیشکش می کنیم و امیدواریم که مورد عنایت و لطف قرار گیرد.

مطالب پربازدید

فال شب یلدا

فال متولدین فروردین: قدر فرصتهای زندگی را بدان

حسب حالی ننوشتی  و شد ایامی چند

محرمی کو تا بفرستم به تو پیغامی چند

ما بدان مقصد عالی نتوانیم رسید

هم مگر پیش نهد لطف شما گامی چند

تفسیر فال:

از اینکه فرصت های طلایی زندگی را ازدست داده ای ناراحت نباش و سعی کن قدر فرصت های آتی خود را بدانی و غنیمت بشماری. با امید و توکل بر خدا و مشورت با بزرگان می توانی تصمیمات خوبی بگیری و زندگیت را بسازی. انتظار کمک، مساعدت و همراهی از طرف دشمنان حیوان صفتی که در ظاهر با تو دوست و در باطن دشمنت هستند را نداشته باش.

مطالب پربازدید

فال متولدین اردیبهشت: خبرهای خوشی در راه است

من دوستدار روی خوش و موی دلکشم

مدهوش چشم مست و می صاف بی غشم

گفتی ز سر عهد ازل یک سخن بگو

آنگه بگویمت که دو پیمانه درکشم

تفسیر فال:

زمان به سرعت می گذرد و کسانی در زندگی موفق خواهند بود که قدرش را بدانند تا در آینده پشیمان نشوند. با اینهمه خوشگذرانی و بی خیالی که تو داری بعید نیست که به دردسر بیفتی. سعی کن از نهایت توانایی هایت در جهت ساختن زندگی خودت و دوستان و آشنایانت استفاده کنی. خبرهای خوشی در راه است.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

فال متولدین خرداد: مغرور نباش و راضی به رضای خدا باش

چو دست بر سر زلفش زنم به تاب رود

ور آشتی طلبم با سر عتاب رود

چو ماه نو ره بیچارگان نظاره

زند به گوشه ابرو و در نقاب رود

تفسیر فال:

دائما از اینکه شخصی با تو لجبازی کرده و درکت نمی کند ناراحت هستی و نمی دانی با او چه کنی. بهتر است این همه به خودت مغرور نباشی و صلاح و مصلحت دیگران را نیز در نظر داشته باشی. هر کس برای خودش شخصیتی دارد و دوست ندارد که تحقیر شود و نادیده گرفته شود. اگر می خواهی او را در کنار خود داشته باشی با او و دیگران مدارا کن و راضی به رضای خدا باش.


فال متولدین تیر: دست نیازمندان را بگیر

خوش کرد یاوری فلکت روز داوری

تا شکر چون کنی و شکرانه چه آوری

آن کس که اوفتاد خدایش گرفت دست

گو بر تو باد تا غم افتادگان خوری

تفسیر فال:

خداوند همیشه در موقعیت های سخت زندگی یار و یاور تو بوده است و تو نیز به شکرانه این نعمت بهتر است دست نیازمندان و افتادگان را بگیری تا خدا را خوش بیاید. همینقدر که محتاج نامردان نیستی خودش نعمت بزرگی است که خدا به تو بخشیده است. به داشته های خود قانع باش و خدا را فراموش نکن.


فال متولدین مرداد: به موفقیت و موقعیت عالی می رسی

روزگاریست که سودای بتان دین من است

غم این کار نشاط دل غمگین من است

دیدن روی تو را دیده جان بین باید

وین کجا مرتبه چشم جهان بین من است

تفسیر فال:

به نظر می رسد از حال و احوال و سرنوشتت ناشکیبا و افسرده نا امید شده ای. به قول معروف: در نا امیدی بسی امید است و این شبهای یکنواخت و تاریک می گذرد و جای خود را به روشنی و موفقیت خواهد داد. نگرانی را از خودت دور کن و بدان که روزی به موفقیت و موقعیت عالی می رسی و دشمنانت پیش تو زانو می زنند.


فال متولدین شهریور: با خدا باش و از چاپلوسان دوری کن

کنون که بر کف گل جام باده صاف است

به صد هزار زبان بلبلش در اوصاف است

بخواه دفتر اشعار و ره صحرا گیر

چه وقت مدرسه و بحث کشف کشاف است

تفسیر فال:

اگر می خواهی در زندگی موفق شوی باید از دورویان و چاپلوسان روزگار دوری کنی تا از حسادت و دشمنی آنها در امان بمانی. حواست به دشمنان دوست نمایی که می خواهند تو را تحت تاثیر قرار داده و از بالا به پایین بکشند، باشد. تو قلب مهربان و پاکی داری، پس همچنان با خدا باش تا از گزند دشمنان محفوظ باشی.


فال متولدین مهر: خدا پشتیبان توست

من نه آن رندم که ترک شاهد و ساغر کنم

محتسب داند که من این کارها کمتر کنم

من که عیب توبه کاران کرده باشم بارها

توبه از می وقت گل دیوانه باشم گر کنم

تفسیر فال:

تو دارای طبیعت و ذات والا و عالی انسانی هستی و با ریاکاران و چاپلوسان میانه ای نداری. خداوند نظر ویژه ای به تو دارد و همواره در موقعیت های مختلف زندگی یار و یاورت بوده است. او پشتیبان توست و مصلحت تو را بهتر از هر کسی می داند. شخصی در صدد دشمنی با توست و بهتر است از او دوری کنی تا از راه راست منحرفت نکند.


فال متولدین آبان: ایام خوشی در انتظار توست

عید است و آخر گل و یاران در انتظار

ساقی به روی شاه ببین ماه و می بیار

دل برگرفته بودم از ایام گل ولی

کاری بکرد همت پاکان روزگار

تفسیر فال:

مژده باد بر تو که روزهای سخت و مرارت بار به پایان رسیده و ایام خوشی در انتظار توست. از بدخواهان و حسودانی که در صدد ضربه زدن و دشمنی با تو بو ده اند، دوری کن و به خدا پناه ببر تا خود خدا سزای عملشان را در کفشان بگذارد. بزودی به آرزویی که در دل داشتی خواهی رسید.


فال متولدین آذر: دوست و دشمنت را بشناس

ما ز یاران چشم یاری داشتیم

خود غلط بود آنچه ما پنداشتیم

تا درخت دوستی کی بر دهد

حالیا رفتیم و تخمی کاشتیم

تفسیر فال:

علت اینکه خود را در زندگی آنطور که باید و شاید خوشبخت و خوشحال نمی دانی این است که دوست و دشمنت را نمی شناسی و دوست را دشمن، و دشمن را دوست خودت می پنداری. اینقدر ساده نباش و به هر کس اعتماد نکن تا به درد سر و گرفتاری نیفتی. سادگیت باعث شده که گرفتار عشقی یکطرفه باشی.


فال متولدین دی: محبتت را از دوستان دریغ نکن

مجمع خوبی و لطف است عذار چو مهش

لیکنش مهر و فا نیست خدایا بدهش

دلبرم شاهد و طفل است و به بازی روزی

بکشد زارم و در شرع نباشد گنهش

تفسیر فال:

تو که اینقدر با صفا و مهربان هستی چرا بچگی می کنی و مهر و محبتت را از دوستان واقعی خود دریغ کرده و دلشان را می شکنی؟ تا میتوانی هوای دوستان واقعیت را داشته باش و ددلشان را نشکن. دوستان وفادار و همدل نعمت بزرگی است که که خدا به انسان هایی که دوست دارد بخشیده است.


فال متولدین بهمن: به موقعیت اجتماعی بالایی خواهی رسید

ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد

دل رمیده ما را انیس و مونس شد

نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت

به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد

تفسیر فال:

ستاره بخت و اقبالت مثل ماه در آسمان می درخشد و اوضاع روز به روز بر وفق مرادت خواهد شد. موفقیتت به خودت بستگی دارد و ضمانت استمرار آن، اراده محکم و استوار و مشورت با بزرگان و صبر و توکل بر خداست. به چنان موقعیت اجتماعی بالایی خواهی رسید که دشمنان و بدخواهانت انگشت به دهان خواهند ماند.


فال متولدین اسفند: روزگار بر وفق مرادت می چرخد

کنون که می وزد از بوستان نسیم بهشت

من و شراب فرح بخش و یار حورسرشت

گدا چرا نزند لاف سلطنت امروز

که خیمه سایه ابر است و بزمگه لب کشت

تقسیر فال:

زمان آن رسیده است که روزگار بر وفق مراد و آرزوی تو بچرخد، پس سعی نکن مدار چرخشش را عوض کرده و منحرفش کنی. خداوند صلاح هر کسی را بهتر از خودش می داند. اگر می خواهی بهترین ها در سرنوشتت رقم بخورد با خدا باش و نگرانی و شک و تردید را از خود دور کن. خداوند ارحم الرحمین است.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا