مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
عمومی

شیء نورانی و عجیب که شنبه گذشته در آسمان سنندج دیده شد بشقاب پرنده بود؟

مطالب پربازدید

شیء نورانی و عجیب که شنبه گذشته در آسمان سنندج دیده شد،احتمال قریب به یقین وجود بشقاب پرنده‌ را دوباره بر سر زبان‌ها انداخت.بشقاب پرنده در ایران، شی نورانی در سنندج، موجودات فضایی، ufo، اجرام آسمانی

دو روز پیش (شنبه 1/4/1398)  شیء نورانی و عجیب همراه با نور سبز رنگ و بسیار بزرگ در آسمان شهر‌های سنندج، کامیاران، روانسر، جوانرود، پاوه و ثلاث باباجانی دیده شد و آسمان این شهرها را روشن و نورانی کرد. بعد از دیده شدن این شیء نورانی و عجیب اکثریت قریب به اتفاق افراد آن را به بشقاب پرنده نسبت دادند و گفتند که این شیء نورانی و عجیب بشقاب پرنده (یوفو) بوده است. 

البته بنا به گفته عضو هیئت علمی گروه فیزیک دانشگاه کردستان: «این شیء بشقاب پرنده یا موجود فضایی نیست. احتمالا این شیء نورانی، یک موشک فضایی در حال تخلیه سوخت بوده و نه یک بشقاب پرنده.»

دیده شده اجرام و اشیاء نورانی و عجیب فقط مختص ایرن نیست بلکه در بیشتر نقاط دنیاف به ویژه در آمریکا این موضوع بسیار گزارش شده است. مثلا در دسامبر ۱۹۸۰ چارلز هالت (سرهنگ نیروی هوایی ارتش آمریکا) در مصاحبه ای گفته بود: در پایگاه نیروی هوایی آمریکا در سافک انگلستان که در حال ماموریت بودم، یک بشقاب پرنده را مشاهده کردم که در حال فرود آمدن است و بعد از اینکه من و ماموران رادار، آن را در فاصله ۹۶ کیلومتری دیدیم در چند لحظه و با سرعت چند هزار مایل در ساعت به جنگلی که ما در آنجا مستقر بودیم رفت و دیگر آن را ندیدیم.

مطالب پربازدید

دکتر علی عجب شیری زاده (رئیس مرکز تحقیقات اختر فیزیک مراغه) در مصاحبه با وبسایت فرارو در باره این موضوع اظهار کرد: رویت بشقاب پرنده در آسمان توجیه علمی ندارد و این نوع خبر‌ها محتوای داستان‌های تخیلی انتشارات UFO آمریکاست که هر ساله کتاب‌های بسیاری را تولید می‌کنند.

به اعتقاد بیشتر کیهان‌شناسان گاهی برخی از پایگاه های نظامی و تحقیقاتی تجهیزات و وسایلی را به آسمان ارسال می کنند که این تجهیزات نظامی و تحقیقاتی در نقطه‌ای از زمین فرود می‌آیند و عامه مردم در موقع مشاهده این تجهیزات و اجرام نورانی آسمانی از آن ها به عنوان بشقاب پرنده یاد می کنند. با این همه با علم محدود بشری نمی توان احتمال وجود آن ها را نفی کرد. الله اعلم.

 

 

 

مطالب پربازدید

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا