مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
عمومی

چگونه از ماهی قرمز عید نگهداری کنیم تا عمرشان طولانیتر شود؟

مطالب پربازدید
ماهی قرمز عیدبد نیست بدانید که اگر اصول نگهداری ماهی قرمز به درستی رعایت و اجرا شود، تا بیست سال می تواند عمر کند و زنده بماند. این روزه که همه در تکاپوی تدارکات و آمادگی برای عید نوروز هستند، ماهی قرمز عید را هم بسیاری از افراد خریداری میکنند تا زینت بخش سفره هفت سین باشد و به زیبایی های صد چندان عید بیفزاید.
با توجه به اهمیت موضوع، ارزش آن را دارد که از اصول نگهداری ماهی قرمز آگاهی پیدا کنیم.

اصول نگهداری از ماهی قرمز عید

1. تهیه فضای مناسب برای ماهی قرمز: تنگی انتخاب کنید که فضای راحتی را برای ماهی فراهم کند. بهتر است به ازای یک ماهی ۷۵.۷ لیتر آب باید در تنگ باشد و با اضافه کردن هر ماهی، ۳۷.۸ لیتر دیگر آب نیاز است. بر این اساس، تنگ ماهی را به اندازه‌ی مناسبی خریداری کنید. ماهی‌های قرمز، چون بیشتر در تنگ‌های کوچکی نگهداری می‌شوند، به علت رسوب آمونیاک و سمی شدن زودتر می‌میرند.

2. محل زندگی ثابت و مجهز و تمیز: محل زندگی ماهی قرمز را سعی کنید عوض نکنید و از این تنگ به آن تنگ نیندازید. اگر از آکواریوم استفاده می کنید، کف آکواریوم را از سنگ یا شن درشت تمیز و عاری از میکرب بپوشانید و ماهی ها در آن بیندازید (البته بهتر است ماهی ها هم اندازه باشند تا ماهی هایبزرگتر ماهی های کوچک را نخورند).

3. تعویض آب به موقع و منظم: سعی کنید حداقل هفته ای یک‌بار آب درون تنگ یا آکواریوم را عوض کنید.

4. غذای به موقع: روزانه یک تا دو بار به ماهی غذا دهید. بهتر است کمتر غذا بدهید تا از پرخوری نمیرند.

مطالب پربازدید

5. کنترل اکسیژن موجود در آب: هر موقع دیدید که ماهی قرمز شما مدام به سطح آب می‌آید، احتمال این وجود دارد که میزان اکسیژن آب کم شده باشد. کاهش دما، باعث سطح اکسیژن آب می شود و این مشکل را برطرف می کند. اگر با چنین صحنه ای روبرو شدید دمای هوا را کاهش دهید.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا