مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
بیماری ها و راه درمانداروهای گیاهی و طب سنتی

درمان سنتی کم کاری تیروئید + علل و علائم این بیماری

مطالب پربازدید

درمان سنتی کم کاری تیروئیدکم کاری تیروئید به علت ترشح ناکافی غده تیروئید به وجود می آید. این بیماری نیز مثل همه بیماری ها دارای علائم و نشانه هایی می باشد.

با یک آزمایش خون دقیق و کامل می توان از وجود این بیماری در بدن یا عدم وجود آن اطلاع حاصل نمود. این بیماری هم مثل اکثر بیماری ها هم درمان سنتی (طبیعی) دارد و هم درمان متداول امروزی (شیمیایی). در این مطلب به درمان سنتی کم کاری تیروئید می پردازیم.

علت بیماری کم کاری تیروئید

از نظر طب سنتی، علت این بیماری غلبه سردی در بدن است. اصولا افرادی که دارای مزاج بلغمی یا سوداوی هستند و همچنین کسانیکه مزاج دیگری دارند ولی غلبه سودا یا بلغم دارند به کم کاری تیروئید مبتلا می شوند. هنگامی که سردی بدن غلبه پیدا می کند، متابولیسم (سوخت و ساز) بدن پایین آمده و جریان خون در اندام و ارگان ها کند شده و بلغم و سودا در بدن رسوب کرده و فرد را چاق می کند.

علائم کم کاری تیروئید

علائم این بیماری عبارتند از: چاقی (افزایش وزن)، تغییرات فشار خون، ریزش مو، خشکی پوست، کاهش ضربان قلب، ضعف و خستگی، اختلالات خوب، کم تحملی در مقابل سرما، کم خونی، یبوست، فراموشکاری، تورم و پف کردن صورت، رنگ پریدگی لب ها، کاهش تعریق،  قاعدگی سخت و مشکل و پوست سرد و خشن.

مطالب پربازدید

البته ممکن است همه علائم در یک فرد دیده شود و هم اینکه ممکن است فقط چند علامت در فرد مشاهده شود. در هر صورت تکمیل کننده و تشخیص این بیماری با آزمایش خون مشخص می شود.

درمان سنتی کم کاری تیروئید

اشخاص چاق معمولا دچار تعریق (عرق سرد) می شوند و غالبا طبع آنها سرد است. این افراد باید از مصرف سردیجات (لبنیات، خیار، هندوانه، سیب زمینی، کاسنی، کاهو، لوبیاسبز، ماهی، تخم کدو، سرکه، آبغوره، برنج آبکش شده و…) اجتناب کنند یا حداقل مصلح آنر نیز مصرف کنند.

درمان سنتی کم کاری تیروئید، چهارده مرحله بادکش زیر گلو (حجامت خشک) است که باید توسط متخصص طب سنتی انجام شود. علاوه بر آن بکار بردن موارد زیر نیز به درمان کمک می کند:

  • هر شب یک قاشق مرباخوری اسفند با آب قورت داده شود.
  • هر شب قبل از خواب عطرهای گرم (مثل عطر گل محمدی) استشمام شود.
  • صمغ مصطکی مصرف شود.
  • از مصرف غذاهای سرد به کلی اجتناب شود.
  • یک روز در میان ارده با شیره انگور در وعده صبحانه مصرف شود.

 

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا