مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
داروهای گیاهی و طب سنتی

عرق سیر، درمان کننده غلبه بلغم و سودا و غلظت خون

مطالب پربازدید

عرق سیر، درمان کننده غلبه بلغم و سودا و غلظت خونسیر یکی از گیاهان دارویی است که خواص درمانی بی نظیر و بی شماری دارد. سیر در کاهش فشار خون، چربی و قند خون و پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی نقش بسزایی داشته و علاوه بر آن در رفع غلبه بلغم و سودا نیز موثر عمل می کند.

بسیاری از افراد به خاطر بوی بد سیر، از مصرف آن خودداری می کنند. یکی از راه های رهایی از بوی بد سیر، این است که به جای مصرف خود سیر از عرق سیر استفاده شود. طبیعت سیر گرم و خشک بوده و خواص فراوانی دارد. یکی از خاصیت های مهم سیر، میکرب کش بودن آن است که مثل یک آنتی بیوتیک قوی عمل کرده و بدن را از شر میکرب ها خلاص می کند. خاصیت شاخص دیگر سیر این است که در رفع غلبه بلغم و سودا موثز است. در ادامه با خواص مهم سیر و عرق سیر آشنا می شوید.

خواص عرق سیر

این گیاه دارویی خواص درمانی بی نظیر و بی شماری دارد. سیر در کاهش فشار خون، چربی و قند خون و پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی نقش بسزایی داشته و علاوه بر آن در رفع غلبه بلغم و سودا نیز موثر عمل می کند.

1- پیشگیری از بیماری های قلبی و رفع غلظت خون:

مصرف سیر و عرق سیر مثل یک آسپیرین عمل کرده و سرعت انعقاد خون را کاهش داده و باعث بهبود و تسهیل خونرسانی به قلب و جلوگیری از لخته شدن خون و عوارض ناخواسته آن می شود.

مطالب پربازدید
2- کاهش فشار خون:

مصرف روزانه و منظم عرق سیر، تاثیر زیادی در کاهش فشار خون بالا و پیشگیری از عوارض خطرناک آن دارد.

3- کاهش چربی خون:

مصرف روزانه و منظم عرق سیر، کلسترول و تری گلیسیرید خون را کاهش داده و در پیشگیری از بسیاری از بیماریهای قلبی و عروقی موثر است.

4- تنظیم قند خون:

مصرف روزانه و منظم عرق سیر، در بیمارانی که مبتلا به دیابت هستند، ترشح انسولین را افزایش داده و سطح قند خون را تعدیل می کند.

5- ضد عفونی کننده و میکرب کش قوی:

مصرف روزانه و منظم عرق سیر، به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل کرده و با بالا بردن سیستم ایمنی بدن با بسیاری از بیماری های عفونی مبارزه می کند.

6- تسکین دهنده درد مفاصل و روماتیسم:

مصرف روزانه و منظم عرق سیر به خاطر طبع گرم و خشک و خاصیت ضد التهابی که دارد، در رفع رطوبت و التهاب مفاصل و کاهش دردهای روماتیسمی و مفصلی و… موثر است.

مطالب پربازدید
7- لاغر کننده افراد چاق و بلغمی مزاج:

این گیاه گرم و خشک بوده و با کاهش تری و رطوبت بدن افراد چاق و بلغمی موجب آب کردن چربی اضافی و لاغری می شود.

8- پیشگیری کننده کم خونی و ضعف بدن:

سیر حاوی مقادیر زیادی عناصر مورد نیاز بدن (آهن، روی، فسفر، کلسیممنگنز و آلومینیوم) بوده و در پیشگیری از کم خونی و ضعف بدن بسیار مفید است.

عوارض جانبی و موارد منع مصرف عرق سیر

1- زیاده روی در مصرف سیر به معده آسیب می رساند و باعث نفخ معده، سوء هاضمه و یبوست می شود.

2- مصرف بیش از حد سیر جذب ید را مختل کرده و عوارض جانبی متعددی دارد که عبارتند از: مشکلات و عوارض پوستی، ناراحتی کلیه و مثانه و صفرا، ناراحتی قلبی و مشکلات بینایی.

3- زنان باردار و مادران شیرده بهتر است از مصرف سیر اجتناب کنند.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

4- مصرف همزمان سیر با داروهای رقیق کننده خون (آسپرین، پلاویکس و…) احتمال خونریزی داخلی را افزایش می دهد لذا توصیه می شود از مصرف خودسرانه آن اجتناب شود.

5- کسانی که داروهای کاهش فشار خون مصرف می کنند باید در مصرف سیر و عرق سیر برای درمان سماخوردگی و غیره احتیاط بیشتری کنند.

6- کسانی که آسم یا تنگی نفس دارند، مصرف سیر ممکن است باعث تشدید علائم آسم و آلرژی شود.

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا