مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
داروهای گیاهی و طب سنتی

عرق یونجه، سلطان گیاهان دارویی و درمان کننده دیابت و سرماخوردگی

مطالب پربازدید

عرق یونجه را به خاطر خواص و فواید فراوانی که دارد، سلطان گیاهان دارویی نامیده اند. این گیاه درمان کننده دیابت، سرماخوردگی، زخم و ورم معده، سوءهاضمه، تقویت کننده اعصاب، پیشگیری از بیماری های قلبی، سرطان و… است.

عرق یونجه

با شنیدن نام این گیاه (یونجه)، اولین چیزی که به ذهن خطور می کند این است که این گیاه مخصوص دام ها بوده و یک علفه دامی است. با اینهمه بسیاری از کارشناسان و متخصصان حوزه گیاهان دارویی، از این گیاه به عنوان سلطان گیاهان دارویی نام می برند و معتقدند که خواص بی شماری برای انسان دارد.

خواص عرق یونجه

عرق یونجه دارای ویتامین های K، E، C و A و پروتئین و آهن و… بوده و تاثیرات فوق العاده ای در پیشگیری و حتی درمان بسیاری از بیماری ها دارد.

مطالب پربازدید
1- درمان کننده دیابت:

این گیاه محتوی کومارین و فلونوئید بوده و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که در درمان دیابت بسیار موثر است. این گیاه همچنین خون غلیظ را در بدن رقیق کرده و از لخته شدن خون جلوگیری کرده و باعث تسهیل گردش خون می شود.

2- شفاف کننده پوست و تقویت موها:

عرق یونجه محتوی ویتامین های B1 و B6 و E می باشد که در تقویت موها و شفافیت و سلامت پوست نقش بسزایی دارند و موجب تسهیل و افزایش گردش خون در پوست می شوند.

3- پیشگیری از بیماری های قلبی و سرطان:

عرق یونج دارای آنتی اکسیدان بوده و در پیشگیری از بیماری های قلبی و سرطان موثر بوده و باعث ثقویت و سلامت رگ های خونی می شود.

4- درمان کننده سرماخوردگی:

زمانی که سرماخوردگی دارید، اگر مقداری عرق یونجه را با آب مخلوط کنید و شب قبل از خواب بخورید به نرم شدن سینه و گرفتگی بینی و درمان سرماخوردگی کمک می کند.

5- پیشگیری از مشکلات کلیوی و عفونت دستگاه ادراری:

عرق یونجه دارای خاصیت دیورتیک (ادرار آور) بوده و می تواند از عفونت ادراری و مشکلات کلیوی پیشگیری کند.

مطالب پربازدید
6- کاهش کلسترول بد:

این گیاه میزان کلسترول بد را کاهش داده و در سطح طبیعی نگه می دارد و از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری می کند.

7- تقویت کننده اعصاب:

این گیاه محتوی مقدار زیادی آنهن بوده و در بهبود علائم کم خونی و عوارض آن موثر عمل می کند و علاوه بر آن اعصاب را نیز تقویت می کند.

8- درمان کننده بیماری های گوارشی:

این گیاه دارای فیبر گیاهی بالایی بوده و در درمان یبوست و زخم و ورم معده و نیز سوء هاضمه مفید است.

نکته: با اینکه عرق یونجه خواص زیادی دارد ولی نباید در مصرف آن زیاده روی نمود بلکه بهتر است مثل اکثر داروها، با رعایت حد اعتدال آن مصرف نمود.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید
    ببخشید من قصد دارم از عرق یونجه برای افزایش شیر مادر استفاده کنم. میخواستم ببینم طریقه مصرق عرق یونجه برای این منظور به چه شکله؟ و اینکه من از عرق یونجه طوبی گستر استفاده کنم فرقی توی طریقه مصرف ایجاد میشه یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا