مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار پزشکی

تحولی عظیم در درمان دیابت در کشور/ موثرترین داروی ضد دیابت توسط داروسازی دکتر عبیدی تولید و عرضه شد

مطالب پربازدید

داروسازی دکتر عبیدی که در عرضه داروهای نوین قلبی و دیابت در کشور پیشرو است به تازگی داروی جدید امپاگلیفلوزین را با نام تجاری گلوریپا (Gloripa) برای اولین بار در ایران تولید کرده است.Gloripa

امپاگلیفلوزین متعلق به دسته دارویی جدیدSGLT2(Sodium Glucose co-Transporter 2)  بوده و مکانیسم اثر آن کاملا متفاوت از داروهای ضد دیابت موجود در بازار ایران می باشد.

امپاگلیفلوزین اولین و تنها داروی خوراکی ضد دیابت است که مرگ و میر ناشی از عوارض قلبی عروقی در افراد مبتلا به دیابت را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

به گفته سید امیر رضویان مدیرعامل داروسازی دکتر عبیدی، گلوریپا در مرداد ماه 1397 با حضور وزیر محترم بهداشت قاضی زاده هاشمی رونمایی شد و هم اکنون در داروخانه های سراسر کشور در دسترس است.

مطالب پربازدید

طبق اظهارات الهام عندلیب مدیر ارشد گروه مدیکال عبیدی، مطالعات بالینی این دارو بر روی هزاران بیمار مبتلا به دیابت نوع 2 در بیش از 42 کشور دنیا انجام شده که نتایج آن نشان می دهد طول عمر افراد مبتلا به دیابت که همزمان دچار بیماری های قلبی عروقی هستند به طور متوسط 1 تا 4 سال و نیم افزایش یافته است.

همچنین به دلیل مصرف داروهای متعدد توسط بیماران مبتلا به دیابت، مصرف تنها یک قرص گلوریپا در روز منجر به سهولت مصرف و نتایج بهتر درمانی می گردد. افراد مبتلا به دیابت که تا کنون عوارض قلبی عروقی مانند فشار خون و چربی خون بالا و یا سابقه سکته قلبی داشته اند از این پس می توانند با پزشک خود در مورد مصرف داروی جدید گلوریپا مشورت کنند.

ترکیب امپاگلیفلوزین با متفورمین نیز با هدف سهولت استفاده در بیمارانی که باید هر دو دارو را دریافت کنند در یک قرص با نام تجاری سینوریپا (Synoripa) توسط داروسازی دکتر عبیدی تولید شده و به زودی در سراسر کشور توزیع خواهد شد.

 

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا