مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

بی‌توجهی به قانون کار، شکایت از تامین اجتماعی را افزایش داد

مطالب پربازدید

ائیس کمیسیون بیمه، کار وتامین اجتماعیسرویس کارگری. رئیس کمیسیون بیمه، کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری گفت: بی‌توجهی به اجرای مفاد قانون کار، آموزش ندادن کارگران و ضعف در ساماندهی آنان، موجب تعداد زیادی شکایت ماهانه از وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی شده است.

به گزارش کار و کارگر به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، نبی‌الله کرمی افزود: طبق قانون، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مکلف است همزمان با اجرای قانون بیمه بیکاری، آموزش مهارت‌های مورد نیاز بازار کار کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری را به صورت رایگان انجام دهد. وی با اشاره به ایرادات و نحوه رسیدگی موضوعات در هیئت‌های حل اختلاف اداره کار افزود: بی‌دقتی، تحقیق ناکافی، نبود ساماندهی کارگران و ضمیمه نبودن اسناد به همراه لایحه دفاعیه، موجب حجم ورودی زیادی از اعتراضات و شکایات از دو اداره کار و سازمان تأمین اجتماعی در دیوان عدالت اداری شده است. وی به آمار ورودی پرونده‌های کار و تأمین اجتماعی در تیر سال جاری به دیوان عدالت اداری اشاره کرد و اظهار داشت: در تیر امسال دو هزار و ۸۰۲ شکایت از اداره کار و پنج هزار و ۶۹۸ شکایت از سازمان تأمین اجتماعی در دیوان عدالت اداری به ثبت رسیده و ۱۳۴ پرونده از اداره کار و ۹۳۷ پرونده از سازمان تأمین اجتماعی در همین ماه مختومه شده است.
کرمی با اشاره به موضوع ماده ۹ قانون بیمه کاری و عدم اجرای آن به صورت جدی از سوی مسئولان گفت: این بند از قانون بیمه بیکاری به اشتغال جوانان، حمایت از کارآفرینان با تخصیص اعتبارات مالی، حمایت از طریق سیستم بانکی و پرداخت تسهیلات بدون سود، ایجاد طرح‌های اشتغالزا و جلوگیری از ورشکستگی کارگاه‌های فعال پرداخته است. وی اضافه کرد: تاکنون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اقدام جدی نسبت اجرای ماده ۹ قانون بیمه بیکاری نداشته‌اند.
رئیس کمیسیون تخصصی بیمه، کار و تأمین اجتماعی دیوان عدالت اداری گفت: اگر قانون بیمه بیکاری درست اجرا شود می‌تواند به حل معضل بیکاری کمک کند. مسئولان باید در اجرای قانون بیمه بیکاری احساس تکلیف کنند و با پرهیز از اعمال سلیقه، به قانون عمل کنند.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا