مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

حق سنوات کارگران دائم و موقت علی الحساب پرداخت می شود

مطالب پربازدید

حق سنوات کارگران دائم و موقتبر اساس رای جدید دیوان عدالت اداری، حق سنوات کارگران دائم و موقت از این پس در پایان هرسال بصورت علی الحساب پرداخت می شود و کارفرما موظف است در پایان همکاری بر اساس آخرین حقوق، حق سنوات را به کارگر پرداخت کند.

در متن جدید دیوان عدالت اداری که چند هفته پیش صادر شد، آمده است: بر اساس رای مورخه 19 آذر 98 هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، در قراردادهای مدت موقت (قراردادهای یکساله) نیز مانند قراردادهای دائم پرداخت حق سنوات که در پایان هر سال پرداخت می شود، علی الحساب تلقی شده و می بایستی در زمان قطع همکاری با کارگر، بر اساس آخرین حقوق به کارگر پرداخت گردد.

علی خدایی نماینده گارگران در شورای عالی کار، در مورد حق سنوات کارگران دائم و موقت گفت: رای دیوان عدالت اداری به مثابه قانون است و حق سنوات باید هنگام قطع همکاری پرداخت شود. با این رای جدید دیوان، اگر در کارگاهی کارفرما سال به سال با کارگران خود قرارداد منعقد می کند و پایان هر سال سنوات را پرداخت می کند، اگر بعد از به طور مثال 10 سال بخواهد از مجموعه قطع همکاری کند، کارفرما موظف است علاوه بر سنوات سال دهم، مابه التفاوت 10 سال گذشته را نیز پرداخت کند.

علی خدایی ادامه داد: این موضوع به خاطر این است که دیوان عدالت اداری پایان همکاری کارگران را زمانی تلقی می کند که با مجموعه قطع همکاری کرده است. در گذشته پایان همکاری، با پایان قرارداد یکساله تلقی می شد اما با رای جدید، پایان همکاری کارگران زمانی تلقی می شود که با مجموعه قطع همکاری کرده باشد.

مطالب پربازدید

وی گفت: سنوات باید هنگام قطع همکاری پرداخت شود. برای کارگران رسمی پایان کار هنگام بازنشستگی است، اگر در وسط کار کارفرمایی سنوات را پرداخت کرد، انگار بصورت علی الحساب پرداخت کرده است. قبلا برای قراردادیها محاسبه نمیشد.

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا