مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

نحوه احتساب مدت حضور سربازان در جبهه برای بهره‌مندی از تسهیلات رزمندگی

مطالب پربازدید

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح از احتساب سه چهارم مدت خدمت وظیفه عمومی سربازان دوران جنگ به عنوان خدمت داوطلبانه خبر داد.

کمالیسردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح در رابطه با نحوه احتساب مدت حضور سربازان در جبهه، برای بهره‌مندی از تسهیلات رزمندگان اظهار کرد: در قانون تسهیلاتی مانند تسهیلات مربوط به کنکور و غیره برای رزمندگان داوطلب پیش‌بینی شده است که این امر سبب نارضایتی برخی از افرادی شده بود که دوران مدت خدمت سربازی خود را در جبهه‌های جنگ تحمیلی گذرانده بودند.

در همین راستا ستاد کل نیرو‌های مسلح در دی ماه سال ۸۸ ابلاغیه‌ای صادر کرد که بر اساس آن سه چهارم مدت خدمت سربازی این افراد به عنوان خدمت سربازی داوطلبانه محسوب می‌شود.

سربازانی که از سوی ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته، شهربانی، ژاندارمری و وزارت سپاه و وزارت دفاع و جهاد سازندگی سابق به جبهه و مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس اعزام شده بودند، مشمول این ابلاغیه می‌شوند و می‌توانند از تسهیلاتی که برای خدمت سربازی داوطلبانه در نظر گرفته شده است، برای خود یا فرزندان‌شان استفاده کنند.

مطالب پربازدید

این ابلاغیه ارتباطی با کسر خدمت‌های ایثارگری ندارد و کسر خدمت‌ها برای تمامی افراد به طور یکسان صادر می‌شود.

تفاوتی میان حضور داوطلبانه و حضور به عنوان سرباز در جبهه‌های جنگ تحمیلی وجود ندارد و این افراد می‌توانند به ازای هرماه ۱۲ روز کسرخدمت دریافت کنند.

تمامی دستگاه‌هایی که ملزم به ارائه تسهیلات به رزمندگان و خانواده‌های آنان هستند، باید از این ابلاغیه پیروی کنند.

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا