مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

وضع معیشت بازنشستگان از کارگران هم بدتر است!

مطالب پربازدید

نائب رئیس کانون بازنشستگان مشهد بر لزوم همسان سازی حقوق بازنشستگان تاکید کرد و از نمایندگان مجلس خواست که به موضوع دستمزد و معیشت کارگران و بازنشستگان ورود کنند.

بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل بگیررحمت اله پورموسی گفت: امروز وضع معیشت بازنشستگان از کارگران هم بدتر است چون سن وسالی از آنها گذشته و دیگر نمی‌توانند کار کنند ولی متاسفانه بازنشستگان برای تامین هزینه‌های کمرشکن زندگی و درمان و دارو در به در دنبال کار می‌گردند و حتی به نظافت و نگهبانی در ساختمانها هم تن می‌دهند.

سبد حمایت غذایی دولت به همه فرهنگیان و کارمندان و بازنشستگان دولتی داده شد الا کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی و مدام از ما می‌پرسند چرا سبد کالا به بازنشستگان و کارگران داده نشده است؟ اگر قرار بوده بسته‌های حمایت غذایی به یک عده و گروه‌های خاصی داده شود چرا از ابتدا اعلام همگانی کردند و افراد زیر سه میلیون تومان را مشمول دریافت سبدکالا دانستند؟

ما به دبنال این که تورم چقدر است نیستیم و همه می‌دانیم که بسیاری از اجناس و کالاها دیگر از دوبرابر گذشته و چهاربرابر شده است. بنابراین انتظار داریم بند دو ماده ۴۱ که تاکید بر سبد معیشت خانوار کارگری است حتما مدنظر قرار گیرد؛ همچنان که تاکید داریم ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی در خصوص  بازنشستگان رعایت شود.

مطالب پربازدید

تنها راه کمک به معیشت خانوارهای بازنشسته کارگری ترمیم حقوق آنها به میزان ۲۰ تا ۲۵ درصد است و در کنار آن لازم است همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز با جدیت پیگیری شود.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا