مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

چگونه می توانیم معافیت کفالت مادر بگیریم؟

مطالب پربازدید

سربازیطبق قوانین سربازی و خدمت وظیفه عمومی، دریافت کفالت مادر شرایطی دارد که مشمولان خدمت وظیفه عمومی بد نیست از آن شرایط آگاه باشند تا در صورت حائزشرایط بودن به این مهم نائل شوند.

شرایط معافیت کفالت مادر:

 

1- . پدر مشمول در قید حیات نباشد.
همچنین در صورتی که مادر مشمول طلاق دائم گرفته باشد و ازدواج مجدد نکرده باشد یا پدر در حبس باشد و از زمان ارائه حکم به منظور رسیدگی تا اتمام تاریخ حبس آن بیشتر از یک سال باقی مانده باشد، نیز می‌توان برای دریافت معافیت کفالت مادر اقدام کرد.

2 – رسیدن به سن ۱۸ سال تمام در زمان طرح پرونده، نداشتن غیبت و سرپرست خانواده بودن.

مطالب پربازدید

3 – مادر خانواده به واسطه طلاق یا فوت همسر، باید فاقد شوهر باشد و فرد مشمول تنها فرزند پسر بالای ۱۸ سال برای مادر باشد یا در صورت داشتن برادر تنی بالاتر از 18 سال، وی با تایید شورای پزشکی توانایی مراقبت از مادر را نداشته باشد.

توضیحات تکمیلی:

همچنین مدت زمان معافیت کفالت برای مادر در صورتی که ۳۰ ماه از تاریخ ثبت طلاق گذشته باشد، به فرد مشمول معافیت دائم تعلق خواهد گرفت و در صورتی که از تاریخ ثبت طلاق کمتر از ۳۰ ماه گذشته باشد معافیت موقت به مشمول تعلق خواهد گرفت.

اما در رابطه با تبدیل معافیت موقت ۳۰ ماهه به دائم بهتر است بدانید؛ در صورتی که در طول مدت ۳۰ ماهه مادر مجرد و همچنین در قید حیات باقی بماند و مشمول نیز در مدت مذکور به عنوان تنها فرزند ذکور بالای ۱۸ سال باشد تبدیل صورت می‌گیرد.

البته مدت ۳۰ ماه معافیت موقت از تاریخ ثبت طلاق یا فوت همسر قابل محاسبه است و اگر زمان رسیدگی و درخواست معافیت کفالت بیش از ۳۰ ماه از تاریخ طلاق و فوت شوهر گذشته باشد معافیت دائم برای مشمول صادر می‌شود.

در صورتیکه مشمولان قبل از زمان ورد به غیبت واجد شرایط یکی از معافیت های کفالت مطرح شده در دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی بوده اند میتوانند نسبت به درخواست معافیت کفالت از طریق دفاتر پلیس +10 اقدام نمایند و سایر مراحل را از مرکز وظیفه عمومی محل سکونت خود پیگیری نمایید.

مطالب پربازدید

بد نیست بدانید که در زمان دارا بودن معافیت تحصیلی هم می‌توان برای معافیت کفالت اقدام کرد.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا