مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار بین الملل

آمریکا: ۷۰۰ شرکت، سازمان و فرد را تحریم می‎کنیم

مطالب پربازدید
دولت آمریکا اعلام کرده است که از روز دوشنبه ۱۴ آبان، ۵ نوامبر تمام تحریم‌های نفتی و بانکی ایران را که لغو کرده بود، بازمی‌گرداند. استیو منوچین، وزیر دارایی آمریکا گفت که دولت آمریکا در نظر دارد بیش از ۷۰۰ فرد حقیقی یا حقوقی را تحریم کند، از جمله، چندین بانک و سازمان، و خطوط هوایی و کشتیرانی.دونالد ترامپ

دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد تمامی تحریم‌ها علیه ایران که به موجب توافق هسته‌ای برجام رفع شده بودند، بازگشته‌اند.

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا هم روز جمعه اعلام کرد دولت ترامپ ۸ کشور را از تحریم‌های نفتی علیه ایران معاف خواهد کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد دولت این کشور قصد دارد ارتباط ایران را با سامانه سوئیفت قطع کند.

وی همچنین گفت خزانه‌داری قصد دارد روز دوشنبه نام ۷۰۰ فرد و شرکت را به فهرست تحریم‌ها علیه ایران اضافه کند. وزیر خزانه‌داری آمریکا اضافه کرد ۳۰۰ مورد از این تحریم‌ها جدید هستند. ۴۰۰ مورد دیگر نفرات و شرکت‌هایی هستند که تحریم‌ها علیه آنها ذیل برجام رفع شده بود و مجددا به فهرست تحریم‌ها باز می‌گردند.

«جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در جلسه امروز برای رونمایی از احیای تحریم‌ها علیه ایران حضور نداشته است.  پیشتر، واشنگتن‌اگزماینر گزارش داده بود او از نرم شدن مواضع دولت ترامپ در اجرای تحریم‌ها علیه ایران مأیوس شده و از تصمیم اولیه برای قرائت بیانیه رئیس‌جمهور آمریکا انصراف داده است.  با وجود این، یک مقام آمریکایی روز جمعه در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان ادعا کرد دلیل غیبت بولتون، تغییر برنامه کاری او بوده است.

مطالب پربازدید

هدف مرحله دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران کاهش درآمد و دریافت‌های ارزی ایران به خصوص از طریق کاهش فروش نفت خام است. این موضوع در کنفرانس تلفنی استیو منوچین، وزیر دارایی، و مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا با خبرنگاران مطرح شد.

دونالد ترامپ در ماه مه امسال (۱۸ اردیبهشت) از پیمان هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی، برجام، خارج شد.

به نوشته بی بی سی، استیو منوچین، وزیر دارایی آمریکا گفت سوئیفت که تسهیل‌کننده بین‌المللی مبادلات بانکی است، هم مشمول تحریم های آمریکا خواهد شد مگر آن که مبادلاتش فقط در ارتباط با خریدهای بشردوستانه باشد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که هشت کشور از تحریم آمریکا علیه صنعت نفت ایران معاف شده‌اند. نام این هشت کشور عنوان نشده است اما به گفته آقای پمپئو هیچ کشور اروپایی در میان این هشت کشور نخواهد بود.

در همین حال وزیر انرژی ترکیه می‌گوید که از برخی تحریمها علیه ایران معاف شده است. پیش‌تر گزارش شده بود که هند و کره جنوبی بر سر ادامه واردات نفت از ایران با وجود تحریم‌های آمریکا، با واشنگتن به توافقی اجمالی رسیده‌اند.

مطالب پربازدید

جان بولتون، مشاور شورای امنیت ملی آمریکا، گفته بود آمریکا مایل نیست در جریان تحریم‌های ایران، به کشورهای دوست و هم‌پیمان خود آسیب برساند.

واکنش ترامپ به بازگشت تحریم‌ها علیه ایران

رییس جمهور آمریکا با انتشار عکسی در صفحه توئیتر خود نوشت: تحریم‌ها می‌آیند.

دونالد ترامپ بعد از نشست مطبوعاتی وزیر امور خارجه و وزیر خزانه‌داری این کشور در ارتباط بازگشت تحریم‌ها علیه ایران در اقدامی کودکانه، عکسی را در صفحه توئیتر خود منتشر کرد که بر روی آن نوشته بود: “تحریم‌ها می‌آیند، 5 نوامبر”.

منبع: آفتاب

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا