مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

به جای پاسپورت، صورت‌تان را نشان دهید

مطالب پربازدید

خطوط هوایی دلتا(Delta Air Lines) در حال راه‌اندازی اولین “ترمینال بیومتریک” در ایالات متحده است. پاسپورت

این شرکت هواپیمایی از سیستم شناسایی چهره در ورود، چک امنیتی و سوار شدن به هواپیما در فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا استفاده خواهد کرد، همانند سیستم‌هایی که در حال حاضر در دبی و استرالیا وجود دارد، اما جامع‌تر از سیستم‌های بیومتریکی است که در حال حاضر در فرودگاه‌های دیگر در ایالات متحده آمریکا استفاده می‌شود.

مسافرانی که می‌خواهند از تشخیص چهره استفاده کنند، به یک کیوسک در لابی دسترسی خواهند داشت که می‌توانند بر روی گزینه “Look” کلیک کنند و به دوربین نگاه کنند. هنگامی که نماد سبز بر روی صفحه چشمک بزند، می‌توانند کار خود را ادامه دهند.

دلتا که قصد دارد اسکن اثر انگشت را نیز استفاده کند، می‌گوید: مسافران می‌توانند از این سیستم به جای گذرنامه استفاده کنند تا از این طریق از ایست‌های بازرسی عبور کنند، اما هنوز به گذرنامه خود برای استفاده در دیگر فرودگاه‌های غیر مجهز به سیستم بیومتریک نیاز دارید. اگر چه شاید زمانی برسد که دیگر به گذرنامه‌ها نیازی نباشد.

مطالب پربازدید

 

حامیان حفظ حریم خصوصی نگران خطرات امنیتی موجود در اسکن چهره هستند، به ویژه به این دلیل که این یک فرآیند غیر انتخابی است. به عنوان مثال، “جنیفر لینچ” از بنیاد مرزهای الکترونیکی می‌گوید که او این سیستم را به عنوان تهدیدی برای حقی که قانون اساسی آمریکا برای حق سفر و ارتباط نامحدود قائل شده است، می‌داند.

با این حال، دیگران می‌گویند این سیستم باعث می‌شود که فرآیند پرواز هواپیماهای مسافربری تسهیل شود.

سیستم تشخیص چهره در حال تبدیل به یک گزینه رایج در ترمینال‌های حمل و نقل در سراسر جهان است که طرفداران آن، امنیت ملی را به عنوان مشوق اصلی در نظر می‌گیرند که البته در این رابطه موفق هم عمل کرده است.

منبع:انگجت

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا