مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

حاجی بابایی: بودجه 98 غیر شفاف و غیر قابل طرح در مجلس است

مطالب پربازدید

حاجی باباییحاجی بابایی (عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس) در جلسه علنی عصر امروز (شنبه) و در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه ۹۸ گفت: بودجه شرکت‌های نفتی به میزان ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است این یعنی ۵۰ درصد بودجه جاری این شرکتها نیز افزایش پیدا کرده است.

شأن مجلس باید رعایت شود، هیچ جای آئین نامه نوشته نشده که اگر بودجه تایید یا رد شود، آمریکا خوشش می‌آید یا نه. این ربطی به آمریکا ندارد. همچنین رهبری هیچ گاه در این گونه موارد دخالت نمی‌کنند. مجلس باید درباره مصوباتش پاسخگو باشد.

وقتی این بودجه را تصویب کردید باید در تمامی مساجد جواب دهید. این بودجه غیر شفاف است و کارساز نمی‌باشد. منابع دولت ۴۴۲ هزار میلیارد تومان تعیین شده اما من اثبات می‌کنم که سقف درآمد و منابع دولت از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان هم بیشتر است.

وی همچنین گفت: مالیات‌ها را افزایش دهید اگر مردم اعتراضی کنند و فردا در خیابان یقه ما را بگیرند چطور می‌خواهید جواب دهید از طرف دیگر شاهد افزایش بودجه شرکتهای نفتی به میزان ۵۰ درصد هستیم این یعنی ۵۰ درصد بودجه جاری این شرکتها اضافه می‌شود.

مطالب پربازدید

یک ماه است که ما نمایندگان را در جلسات مختلف دعوت به تصویب بودجه می‌کنید اما آیا ما می‌توانیم پاسخگوی بودجه‌ای باشیم که قابل طرح نیست، حتی صدا و سیما هم برنامه‌ای برای بررسی بودجه با دو کارشناس برگزار نکرد تا مردم وضعیت را بدانند.

گفتنی است که، علی مطهری رئیس جلسه این اخطار حاجی بابایی را وارد ندانست.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا