مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

خاندان پهلوی تلاش دارند مجددا “موزه هنرهای معاصر تهران ” را به نام خود مصادره کنند.

مطالب پربازدید

کتابی درباره موزه هنرهای معاصر تهران و گنجینه آن در حالی در غرب منتشر شده که مجددا خاندان پهلوی تلاش دارند این عرصه را به نام خود مصادره کنند.

موزه هنرهای معاصر تهران این روزها با خبر انتشار کتاب «ایران مدرن، ملکه هنر» توسط انتشارات اسولاین در نیویورک، بر سر زبان ها افتاده است. این کتاب حاصل تحقیق ویولا ریخل بولوت و آماندا دارلینگ نویسنده و پژوهشگر از بنیاد آرت ادوایزری است که با پشتیبانی فرح دیبا منتشر شده و به گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران و جامع‌ترین و بزرگترین کلکسیون آثار هنری مدرن دنیای غرب اختصاص دارد. این کتاب در نیویورک، لس آنجلس و لندن رونمایی شده است و به قیمت ۸۴۵ دلار فروخته می شود.

موزه هنرهای معاصر

این کتاب در حالی منتشر می شود که در داخل کشور هنوز اطلاعات دقیق و منسجمی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران در دست نیست و این موضوع به دفعات مورد مناقشه بوده است.

مطالب پربازدید

درباره این موضوع با هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره استفاده از مدارک و اسناد موزه هنرهای معاصر تهران در کتاب «ایران مدرن» گفت: خبر انتشار این کتاب را شنیده‌ایم و اطلاعات کلی در مورد آن داریم، اما هرگونه اظهارنظر در مورد این کتاب را موکول به بررسی محتوای آن می‌کنم تا به لحاظ حقوقی، هرگونه اقدامی در مورد احقاق حقوق ایران انجام دهیم.

برای اینکه هر گونه قضاوتی درباره این کتاب داشته باشیم، لازم است کتاب ترجمه و مطالب آن استخراج شود تا بر مبنای آن گزارش دقیق‌تری در اختیار قرار دهیم.

حدس ما این است که اطلاعات و مدارکی که در این کتاب استفاده شده است، از اطلاعات آرشیوی است یا اطلاعاتی که از طریق بنیادهای هنرمندان خارجی مثل بنیاد جکسون پولاک در اختیارشان قرار گرفته است.

 

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا