مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

سهمیه ۲+۲ فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ قطعی شد؟

مطالب پربازدید

سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ تغییری نکرده و همچنان ۲+۲ است.

AFC

پس از اعلام رده بندی جدید لیگ‌های فوتبال قاره کهن توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۳۹۷، فوتبال ایران با ۵۴.۰۵۰ امتیاز باشگاهی، ۷۲۷ امتیاز ملی و در مجموع ۷۸.۹۸۳ امتیاز پایین‌تر از کشور‌های چین، قطر، کره جنوبی و امارات قرار گرفت و سهمیه ۲+۲ را از آن خود کرد.

فوتبال کشورمان نسبت به رده بندی فصل گذشته صعود ۲ پله‌ای داشت، اما به دلیل قوانین فوتبال آسیا، تنها ۲ کشور نخست رنکینگ در هر منطقه (چین – کره از شرق آسیا) و (قطر – امارات از غرب آسیا) سهمیه ۳+۱ خواهند داشت و بر اساس رده بندی، ذوب آهن اصفهان و سایپا تهران (نائب قهرمان و تیم سوم لیگ برتر) باید در تک بازی پلی آف به مصاف حریفان بروند.

مطالب پربازدید

در منطقه غرب آسیا، امتیازات باشگاهی و ملی کشور‌ها به هم نزدیک است و هر امتیازی که می‌گیریم، می‌تواند به ما کمک کند و تاثیرگذار باشد. سهمیه کنونی فوتبال ایران ۲+۲ است، اما با توجه به نتایجی که کسب می‌کنیم، احتمال دارد به ۳+۱ هم تغییر کند.

پس از صعود تیم فوتبال پرسپولیس تهران به فینال لیگ قهرمانان آسیا و شکست 2 بر صفر این تیم مقابل کاشیما آنتلرز ژاپن، در رده بندی هنوز تغییری ایجاد نشده و سهمیه فوتبال ایران کماکان 2+2 است. البته شاگردان برانکو ایوانکوویچ در صدد هستند تا در بازی برگشت و در ورزشگاه آزادی بتوانند از سد نماینده ژاپن بگذرند و اگر این اتفاق رخ دهد، برای نخستین بار یک تیم ایرانی در فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا به قهرمانی می رسد و می تواند روی سهمیه فوتبال ایران هم تاثیر بسزایی بگذارد.

طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، مدیران باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، سایپا و ذوب آهن باید روز ۳۰ آبان ماه در مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا حاضر شوند.

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا