مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

قابلیت شارژ بی سیم در آیفون‌های 2018 با سرعت بالا

مطالب پربازدید

براساس یک گزارش جدید، آیفون‌های 2018 اپل به سیم‌پیچ مسی مجهز خواهند شد که سرعت شارژ بی‌سیم را افزایش می‌دهد.

گمانه‌زنی پیرامون آیفون‌های جدید اپل تمامی ندارد و هرچه به زمان معرفی جانشین آیفون 10 و آیفون 8 نزدیک‌تر می‌شویم، اخبار بیشتری از آیفون‌های 2018 منتشر می‌شود. گزارش جدیدب که توسط نشریه The China Times ارائه شده است، ادعا می‌کند که آیفون‌های آینده اپل نسبت به نسل قبل با سرعت بالاتری به صورت بی‌سیم شارژ خواهند شد.

انتظار می‌رود حداقل یکی از آیفون‌های 2018 اپل از سیم‌پیچ مسی به جای FPC (برد چاپ‌شده انعطاف‌پذیر) استفاده کند که سرعت آن‌را در هنگام شارژ به صورت بی‌سیم افزایش خواهد داد. البته استفاده از سیم‌پیچ چندان بی‌نقص نیست؛ این موضوع باعث خواهد شد تا فضای بیشتری از داخل گوشی به فناوری لازم برای شارژ بی‌سیم اختصاص پیدا نماید. با این وجود، حرارت تولید شده در هنگام شارژ بی‌سیم کم‌تر خواهد بود که کارآیی آن‌را افزایش می‌دهد.

 

مطالب پربازدید

شارژ بی سیم آیفون

 

با وجود این تغییرات، همچنان فناوری شارژ بی‌سیم نسبت به روش‌های متعارف برای شارژ گوشی سرعت کم‌تری خواهد داشت و استفاده از آداپتور و اتصال مستقیم دستگاه به برق، سرعت بالاتری را برای شارژ ارائه خواهد داد. با این‌حال، شارژ گوشی‌های هوشمند به صورت بی‌سیم ساده‌تر است زیرا نیازی به کابل ندارید و تنها کافی است گوشی خود را روی یک پد قرار دهید. در حال‌حاضر، پرچمداران اپل، ال‌جی و سامسونگ از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند و شرکت‌های دیگر از جمله گوگل و هوآوی تا پایان سال، به جمع سازندگانی خواهند پیوست که گوشی با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ارائه می‌دهند؛ شایعه شده است میت 20 از شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد و همچنین پرچمداران Pixel 3 و Pixel 3 XL با پشتیبانی از این فناوری راهی بازار خواهند شد.

البته برخی سازندگان نیز مدعی هستند که شارژ بی‌سیم برا گوشی‌های هوشمند هنوز ضرورت ندارد زیرا فناوری‌های نظیر شارژ سریع کوالکام یا Dash Charge که از طریق آداپتور دستگاه را شارژ می‌کنند؛ عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند. ممکن است رونمایی از آیفون‌های 2018 با پشتیبانی از قابلیت شارژ بی‌سیم سریع با عرضه پد AirPower که سال گذشته توسط اپل معرفی شده بود؛ همراه باشد. برخی مدعی هستند که جزئیات بیشتر پیرامون زمان عرضه پد شارژ بی‌سیم AirPower در ماه سپتامبر از سوی اپل اعلام خواهد شد و ممکن است نسخه نهایی این وسیله با قیمتی بالاتر از 150 دلار عرضه شود.

آیفون‌های 2018 شامل سه مدل 5.8 اینچی اولد، 6.1 اینچی LCD و 6.5 اینچی اولد خواهند بود که تمامی مدل‌ها در بالای نمایشگر خود بریدگی دارند؛ نسخه 6.1 اینچی نیز به عنوان ارزان‌قیمت‌ترین گوشی اپل در سال 2018 معرفی می‌شود.

مطالب پربازدید

 

منبع: GSMArena

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا