فارسی کلاب : در این مقاله به بررسی مواد غذایی برای بهبودی مصرف مواد مخدر ، ترک مواد مخدر ، ترک اعتیاد با مواد غذایی می پردازیم.

مصرف الکل و مواد مخدر بدن را به شدت تحت تأثیر قرار می دهد. بهبودی از مصرف الکل یا مواد مخدر یک روند تدریجی است و تغذیه یکی از موارد بسیاری است که نیاز به توجه دارد. اعتیاد به الکل به ویژه برای بهبودی دشوار است زیرا مرحله سم زدایی پیچیده است (نیاز به نظارت دقیق ، دارو و پشتیبانی) و جلوگیری از خود الکل در طول تماس اجتماعی روزانه دشوار است. غذا برای کمک به بدن در بازسازی خود و حفظ سلامتی بسیار حیاتی است.

تاثیر ویتامین ث در ترک مواد مخدر

  • وقتی از الکل و مواد مخدر سوء استفاده می کنید ،
  • مصرف مواد غذایی کمتری (به استثنای مصرف ماری جوانا)
  • غذاهایی را انتخاب کنید که دارای مواد مغذی کمتری باشند و یا ممکن است وعده های غذایی را از دست دهند
  • سرعت مصرف انرژی بدن را افزایش دهید
  • افزایش از دست دادن مواد مغذی از طریق استفراغ و اسهال
  • به روده شما آسیب می رساند به طوری که قادر به جذب مناسب مواد مغذی موجود در مواد غذایی نیست

غذا بر نحوه کار مغز تأثیر می گذارد. وقتی بدن شما به اندازه کافی مواد شیمیایی در مغز (انتقال دهنده های عصبی) تولید نمی کند یا وقتی مواد شیمیایی از تعادل خارج شده اند ، می توانید احساس اضطراب کنید. شما می توانید از هوس غذا ، اضطراب و ناتوانی در خواب رنج ببرید. استرس ناشی از آن نیز می تواند بر حافظه تأثیر بگذارد و یا باعث شود افراد پارانوئید ، خسته ، ناراحت یا افسرده باشند

چه چیزی و چگونه می توان هنگام بهبودی غذا خورد

در طول دوره بهبودی ، شما باید رژیم غذایی بگیرید که سطح سروتونین (هورمون آرامش بخش) در مغز باشد. این شامل خوردن غذاهای سرشار از کربوهیدرات ها ، به خصوص کربوهیدرات های پیچیده موجود در غذاهای نشاسته ای مانند حبوبات (مانند لوبیا ، عدس و نخود فرنگی) ، سبزیجات ریشه ای (مانند سیب زمینی و هویج) ، ماکارونی و نان است. خوردن این مواد غذایی با پروتئین در وعده های غذایی شما را در بهترین حالت ممکن نگه می دارد.

برای ترک اعتیاد چه بخوریم

کمبودهای ویتامین های پیچیده B مانند تیامین ، فولات و B12 در مصرف الکل و رایج بودن در فروشگاه های دیگر ویتامین های گروه B و ویتامین C وجود ندارد. مصرف مزمن الکل همچنین باعث از بین رفتن مواد معدنی مانند روی ، منیزیم و کلسیم از بدن می شود. آهن نیز از این قاعده مستثنی است و به ندرت کمبود دارد زیرا الکل باعث آسیب به معده می شود ، بنابراین جذب آهن را افزایش می دهد.

ترک مواد مخدر

برای اولین سال پس از قطع مصرف الکل یا مواد مخدر ، نیازهای غذایی شما بیشتر از حد طبیعی است. شما باید اطمینان داشته باشید که به طور روزانه از بدن خوب تغذیه می کنید. حتی اگر در حین استفاده از مواد مخدر و الکل رژیم غذایی سالم و متنوعی مصرف می کنید ، مواد مغذی کمتری برای تأمین نیازهای غذایی موجود است زیرا بیشتر این مواد مغذی برای سم زدایی بدن استفاده می شوند.

آیا شیر برای ترک مواد مخدر خوب است

سوء تغذیه در طی سوء مصرف مشروبات الکلی به چند روش اتفاق می افتد. در کوتاه مدت ، ممکن است شما بسیار خسته شوید و سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشید – این بدان معنی است که احتمال ابتلا به عفونت ها بیشتر است. علائم دیگر شامل مشکلات دندانپزشکی ، مشکلات گوارشی (مانند اسهال ، یبوست و گاز) ، شرایط پوستی و تغییر در طعم غذاها است. در طی سوء مصرف طولانی مدت الکل ، خطرات آسیب مغزی ، آسیب عصبی ، بیماری کبد ، مشکلات قلبی و لوزالمعده و انواع خاصی از سرطان وجود دارد.

مراحل سم زدایی

در مراحل اولیه سم زدایی و بهبودی ، باید وعده های غذایی خود را به آرامی معرفی کنید ، زیرا ممکن است بدن شما برای هضم غذا عادت نداشته باشد. این کار خوب است که از وعده های غذایی کوچک و مکرر شروع کنید. برخی از افراد ممکن است شروع به افزایش وزن کنند. اگر می خواهید مشاوره مربوط به مدیریت وزن ، به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید. با این وجود ، اگر به دست آوردن مقدار کافی از وزن ، شما را آزار می دهد یا به نظر می رسد رفتار شما از کنترل خارج شده است ، ممکن است برای تصویر بدن و / یا مشکلات خوردن مشکل به کمک حرفه ای نیاز داشته باشید.

مواد غذایی نباید جایگزین داروها به عنوان مکانیسم مقابله شود. شکر و کافئین هر دو گزینه محبوب برای استفاده در دوران بازیافت هستند زیرا هم سطح بالایی دارند و هم کم. این غذاهای کم مواد مغذی می توانند از خوردن غذای سالم به اندازه کافی جلوگیری کنند و بر روحیه و هوس های غذایی شما تأثیر بگذارند. با این حال ، این غذاها بهتر از شروع دوباره استفاده از الکل یا مواد مخدر هستند.

رژیم بهبودی ترک مواد مخدر

  • کربوهیدراتهای پیچیده (50٪ تا 55٪ کالری که مصرف می کنید) ، به معنی تعداد زیادی غلات ، میوه و سبزیجات
  • محصولات لبنی یا سایر غذاهای سرشار از کلسیم (نوشیدنی های غنی شده از کلسیم ، توفو و کلم) ، دو تا سه فنجان در روز
  • پروتئین متوسط ​​(15 تا 20 درصد کالری): دو بار در روز گوشت یا ماهی (یا یک غذای پر پروتئین دیگر مانند توفو)
  • گزینه های چربی (30٪ کالری) و روغن های خوبی مانند کلزا ، زیتون ، تخم کتان و موارد موجود در ماهی را ترجیح می دهند.
  • ساختارها و خدمات حمایتی باید بخشی از رژیم بهبودی باشند

مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد

مداخلات محدود رفتاری بدون استفاده از گروه ها و ساختارهای اجتماعی حامی که باعث بهبود دسترسی به غذاهای بی خطر و مغذی می شوند ، فقر را کاهش داده و مشکلات سلامت روان دیگری را برطرف می کنند. ارائه دهندگان مراقبت های مختلف بهداشتی و آژانس های جامعه ، از جمله سازمان های مربوط به الکل و درمان مواد مخدر ، خدمات بهداشت روان ، تغذیه و مواد غذایی و سایر خدمات اجتماعی را ارائه می دهند. اینها ابزارهای بازیابی بسیار خوبی هستند و می توانند شما را نجات دهند.

در صورت بهبودی از اعتیاد ، از مراقبت و پشتیبانی جامع برخوردار هستید.

توصیه های تغذیه ای برای بهبودی مصرف مواد مخدر

  • اگر دوست ندارید طبخ کنید ، گزینه های فست فودهای سالم (سالادها ، برگرهای مرغ کبابی ، اسموتی) را امتحان کنید
  • انواع غذاها را از همه گروه های غذایی (میوه / سبزیجات ، غلات ، لبنیات ، گوشت یا جایگزین ها) بخورید.
  • غذاهای پر فیبر مانند غلات صبحانه ، سبوس ، جو دوسر ، حبوبات ، میوه و سبزیجات میل کنید
  • صبحانه بخورید و سعی کنید غذاهای دیگر را از دست ندهید
  • روزانه کمتر از دو فنجان قهوه ، چای یا پاپ را به آرامی کاهش دهید
  • قند و شیرینی ها را برش دهید
  • مقدار زیادی آب بنوشید
  • یک مولتی ویتامین مصرف کنید (در مورد گزینه ها با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود صحبت کنید)
  • هر روز از نوعی فعالیت لذت ببرید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here