مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار بین الملل

آزادی یک فرمانده ایرانی در چارچوب توافق مبادله اسرا میان نظام سوریه و داعش

مطالب پربازدید

روزنامه الحیات نوشت در معامله آزادی گروگان‌های داعش در منطقه السویداء در جنوب سوریه یک افسر سوری و یک فرمانده ایرانی آزاد می‌شوند.

داعشروزنامه الحیات نوشت: در معامله آزادی افراد ربوده شده (گروگان ها) از چنگال عناصر تروریستی داعش در منطقه السویداء در جنوب سوریه یک افسر سوری و یک فرمانده ایرانی آزاد می شوند.

دو روز پیش عناصر داعش در چارچوب معامله با نظام سوریه و روسیه برای آزادی گروگان‌های خود (افراد ربوده شده توسط آنان) دو زن و چهار کودک را پس از سه ماه آزاد کردند. بر اساس توافق میان عناصر داعش با دولت سوریه و نظامیان روسیه، قرار شد تعدادی از زنان و فرزندان عناصر داعش و جنگجویان این گروه در مرحله بعد آزاد شوند.

بر اساس این توافق، داعش تعدادی از اسرای نظام سوریه و نظامیان حامی این کشور را در ازای دریافت پول و ایجاد یک گذرگاه امن برای عناصر داعش در منطقه تپه‌های الصفا در شرق استان دیرالزور، آزاد می‌کند.

مطالب پربازدید

یک منبع در السویداء اعلام کرد دمشق با پرداخت فدیه موافقت و درخواست کرد یکی از افسران بلندپایه سوری و یکی از افسران عضو ارتش آزادیبخش فلسطین آزاد شوند. این منبع یاد آور شد اطلاعات و گزارش‌هایی مبنی بر اینکه معامله تبادل اسرا همچنین آزادی یکی از فرماندهان میدانی ایرانی و تعدادی از اعضای حزب‌الله را شامل می‌شود، وجود دارد.

پس از اجرای این مرحله از تبادل اسرا، 21 کودک و زن دیگر از اهالی السویداء در اسارت عناصر داعش باقی خواهند ماند. این افراد در حمله خونین 25 ژوئیه گذشته عناصر داعش به مرکز شهر السویداء و روستاهای شرق آن ربوده شدند. عناصر داعش در حملات خونین خود دست کم 300 نفر را کشتند و 30 زن و کودک را به اسارت گرفتند.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا