مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار بین الملل

آیا اروپا هم به تحریم سوخت پیوسته است؟!

مطالب پربازدید

روزنامه آرماندر این گزارش به نقل از رئیس ‌سازمان هواپیمایی کشوری آمده است: دو اتفاق مهم در صنعت هوانوردی در ماه‌های اخیر رخ داده است، یکی تغییر نرخ ارز به صورت پله‌ای و دو برابر‌شدن نرخ ارز مصرفی شرکت‌های هواپیمایی و دومین اتفاق، تشدید تحریم‌ها توسط دولت آمریکاست. این دو مولفه همه مسائل صنعت هوانوردی را تحت تاثیر قرار داده است. اکنون علاوه‌ بر ترکیه و لبنان، اکثر کشورهای اروپایی نیز از سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی خودداری می‌کنند.

آبان امسال بود که پس از آغاز تحریم‌های نفتی، سوخت و بانکی، برخی پروازهای ایرانی در فرودگاه‌های ترکیه با مشکل عدم سوخت‌رسانی مواجه شدند. پس از آن نیز اخباری از لبنان در این باره به گوش رسید و به این ترتیب شرکت‌های بین‌المللی سوخت‌رسان، آرام‌آرام به تحریم‌های آمریکا علیه ایران پیوستند.

اکنون نیز به گفته رئیس ‌سازمان هواپیمایی کشوری، بیشتر کشورهای اروپایی همین روال را در پیش گرفته‌اند. چنین شرایطی، شرکت‌های هواپیمایی ایرانی را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد. با بالارفتن نرخ ارز، هزینه‌های پرواز به خودی خود افزایش یافته و در حال حاضر نیز شرکت‌ها برای حمل سوخت مورد نیاز خود در پروازهای خارجی، مجبورند از تعداد مسافران بکاهند. این موقعیت ضرر دو سویه‌ای را به شرکت‌های هواپیمایی وارد آورده است.

تحریم‌های آمریکا نه تنها سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی را مختل کرده است بلکه با ایجاد مشکلات در مسیر تحویل هواپیماهای خریداری شده، فشار مضاعفی را به صنعت هوایی ایران وارد می‌کند.

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا