مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار بین الملل

آیا خانم نانسی پلوسی خواهد توانست ترامپ را کنار بزند؟

مطالب پربازدید

نانسی پلوسیبه گزارش شبکه خبری سی ان ان: نانسی پلوسی ( رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا)،پنجشنبه گذشته در حاشیه مراسم معارفه و سوگندنامه اش، صراحتا گفت: حاضر نیست هیچ پولی برای آنچه که به نظرش «یک بی‌اخلاقی» است، بپردازد.

دیروز جمعه به وقت واشنگتن نیز قرار بود دیداری بین پلوسی و ترامپ در کاخ سفید برگزار شود و دو چهره قدرتمند مجلس نمایندگان و کاخ سفید با هم درباره پایان دادن به تعطیلی دولت که از دو هفته فراتر رفته گفتگو کنند، اما شانس خیلی کمی وجود دارد که این دیدار نتیجه بخش باشد.

زیرا پلوسی اکنون مسئولیت مجلس نمایندگانی را برعهده دارد که اکثریت شان خواستار شفاف شدن پرونده تحقیقات درباره تبانی احتمالی فراخوان ترامپ با روس‌ها هستند و می‌خواهند نگذارند فرار دو ساله رئیس جمهوری از این پرونده بیش از این طول بکشد. همین اتفاق ریاست جمهوری ترامپ را به خودی خود به خطر می‌اندازد.

او روز پنجشنبه که سوگند یاد کرد، چندین هشدار به ترامپ داد که یکی از مهمترین این هشدار‌ها درباره تعطیلی دولت بود. او گفت: «ما دیوار نمی‌سازیم. آیا کسی به این موضوع شک دارد که ما دیوار نمی‌سازیم؟» او همچنین در یک مصاحبه با برنامه تلویزیونی ان بی‌سی، آسیب پذیری‌های قانونی ترامپ را برجسته کرد و با لحنی تهدیدآمیز گفت، این سؤال همواره وجود دارد که چگونه می‌توان رئیس جمهوری را استیضاح کرد. البته او در ادامه گفت که دنبال استیضاح رئیس جمهوری دست کم در حال حاضر نیست.

مطالب پربازدید

 

ترامپ به پلوسی گفته است، از آنجایی که «واتیکان خوب است» و «شهر واتیکان هم دیوار دارد» او باید با اختصاص بودجه برای دیوار مرزی موافقت کند. همچنین بنا بر گزارش رسانه‌های امریکا، ترامپ در پاسخ به این‌که چرا به تعطیلی دولت پایان نمی‌دهد گفته است: «اگر این کار را بکنم احمق به نظر می‌رسم.»

یکی از مقام‌های کاخ سفید کمی بعد از این سخنان ترامپ به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت، منظور ترامپ این بوده که «اختصاص ندادن بودجه به امنیت مرزی احمقانه خواهد بود.» رئیس جمهوری امریکا در اولین جلسه کابینه خود در سال جدید میلادی گفت، تعطیلی دولت تا زمانی که بودجه موردنظرش را دریافت نکند ادامه خواهد داشت.

 

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا