مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار بین الملل

اظهارات مداخله‌جویانه و ادعاهای تکراری مقام‌های آمریکایی درباره ایران

مطالب پربازدید

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل و رئیس «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا بار دیگر به اظهارات مداخله جویانه خود درباره ایران و تحولات در منطقه غرب آسیا پرداختند.

نیکی هیلی

به نقل از الحدث، نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در سخنرانی خود در نشستی که لابی ضدایرانی موسوم به «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» برگزار کرده بود، بار دیگر به اظهارات مداخله جویانه خود  درباره ایران و تحولات در منطقه غرب آسیا پرداخت.

هیلی درباره برجام ادعا کرد توافقنامه هسته‌ای برای هیچ طرفی جز ایران نمی‌تواند مفید باشد.

مطالب پربازدید

او افزود: کشورهای اروپایی نمی‌خواهند اعتراف کنند که اشتباه کرده‌اند. وقتی مشخص شد که اشتباه بوده، نتوانستند به آن اعتراف کنند تا اینکه ما این کار را کردیم.

او همچنین با شجاعانه خواندن خروج ترامپ از توافق هسته‌ای مدعی شد: سایر کشورهای شریک برجام استدلال‌های آمریکا درباره این توافق را پذیرفته‌اند.

هیلی افزود: همه باید درباره ایران و از پیشروی‌هایی که کرده‌ ناخشنود باشند. باید آنها را از سوریه بیرون برانیم و در یمن به توافقی سیاسی برسیم که حوثی‌ها را کنار می‌زند.

نیکی هیلی در بخش دیگری از اظهارات مداخله‌جویانه خود اعلام کرد روسیه و بشار اسد باید خود مسئولیت بازسازی سوریه را بپذیرند.

او همچنین درباره سرزمین اشغالی فلسطین مدعی شد:  کمک ما به فلسطین همان تلاش برای رسیدن به صلح است.

مطالب پربازدید

در این نشست برایان هوک، رئیس «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا نیز سخنرانی کرد.

هوک نیز در ادامه سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ایران مدعی شد: قرار بود توافق هسته‌ای باعث پایبندی ایران به قوانین بین المللی شود، اما این کشور همچنان به انتقال موشک‌ به حوثی‌ها ادامه می دهد، موشک هایی که به سمت ریاض شلیک می شوند!

او افزود: هدف تحریم‌های شدید وادار کردن ایران به تصمیم گیری ساده و در عین حال دشوار درباره این است که آیا این کشور می‌خواهد به سیاست‌هایی که به این تحریم‌ها می‌انجامد، ادامه دهد یا از آن‌ها دست بردارد.

برایان هوک همچنین گفت: بخش مهمی از سیاست ما در سوریه این است که نگذاریم ایران در این کشور عملیات انجام دهد.

او افزود: آمریکا با ترک برجام اکنون گزینه‌های بیشتری را برای مقابله با ایران درباره موضوعات دیگر در اختیار دارد. این اقدام آمریکا بدون مزیت نبوده است. ما اکنون قدرت بیشتری برای وضع تحریم‌ها داریم.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

هوک در پایان گفت: از فرانسه متشکرم که سفر‌های غیرضروری دیپلمات‌های خود به ایران را لغو کرد.

منبع: yjc

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا