مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار بین الملل

بنا بر تصمیم ترامپ، آمریکا نیروهایش را از سوریه خارج می‌کند

مطالب پربازدید

نیروهای نظامی آمریکا در سوریهشبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه در پنتاگون گزارش داد آمریکا به زودی تمام نیروهای خود را از سوریه خارج خواهد کرد. به گفته این منابع، این تصمیم توسط شخصِ ترامپ گرفته شده است.

همچنین روزنامه وال‌استریت ژورنال نیز به نقل از مقامات دولتی آگاه اعلام کرد آمریکا در تدارک خروج کامل نیروهای خود از سوریه است. به نوشته این روزنامه آمریکایی، «این اقدام، راهبرد آمریکا در خاورمیانه را دچار آشفتگی می‌کند».

مقامات آمریکایی روز چهارشنبه در گفتگو با رویترز اعلام کردند واشنگتن همزمان با باز پس گرفته شدن تمام مناطق تحت کنترل داعش و پایان مأموریت خود، تمام نیروهای نظامی آمریکا را از سوریه خارج می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در توییتی خبر رسانه‌های آمریکایی مبنی بر خروج کامل نیروهای این کشور از سوریه را تلویحا تایید کرد و نوشت: «ما داعش را در سوریه شکست دادیم، این تنها دلیل ما برای ماندن در آنجا بود».

مطالب پربازدید

رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقامات این کشور پیش از این نیز بارها مدعی شده بودند که واشنگتن به‌زودی نیروهای خود را از سوریه خارج می‌کند، اما پس از مدتی اظهارات خود را تکذیب کردند و خروج نیروهایشان از سوریه را مشروط به خروج ایران از این کشور کردند.

همچنین دیوید مارتین خبرنگار شبکه سی‌بی‌اس گزارش داد کاخ سفید به پنتاگون دستور داده است برنامه‌ریزی برای خروج فوری تمام 2 هزار نیروی آمریکایی از سوریه را آغاز کند.

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا