مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار بین الملل

بوریس جانسون آمریکایی الاصل نخست وزیر انگلیس شد

مطالب پربازدید

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس شدبوریس جانسون آمریکایی الاصل دیروز (سه شنبه) حدود دو برابر جرمی هانت رای موافق کسب کرد و رسما به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس معرفی شد.

به گزارش فارسی کلاب، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) از این رویداد استقبال کرده و بوریس جانسون را “ترامپ انگلیس” نام برد و گفت: “او فردی سخت کوش و با هوش است. آن ها به او ترامپ انگلیس می گویند. آن ها می گویند این چیز خوبی است. آن ها من را آنجا دوست دارند. این چیزی است که آن ها می خواستند. بوریس خوب است و کارها را انجام می دهد.”

ترامپ در تاریخ 19 ژوئیه نیز گفته بود: ” من بوریس جانسون را دوست دارم و همیشه او را دوست داشته ام. او انسان متفاوتی است و می گویند که من هم انسان متفاوتی هستم. ما رابطه خوبی با هم داریم و فکر می کنم رابطه خوبی هم با هم خواهیم داشت.”

به هر حال آنچه مسلم است این است که، بوریس جانسون به عنوان هفتاد و هفتمین نخست وزیر انگلیس،در کاخ باکینگهام حضور یافته و حکم نخست وزیری را از ملکه بریتانیا دریافت خواهد کرد.

مطالب پربازدید

بیوگرافی مختصر بوریس جانسون:

بوریس جانسون که متولد سال 1964 در شهر نیویورک آمریکا است، از سال 2001 رسما وارد پارلمان بریتانیا و عرصه سیاست شد. او همچنین دارای مدرک لیسانس از دانشگاه آکسفورد بریتانیا بوده و در تاریخ نگاری و متون کلاسیک هم سابقه دارد.

علی کمال (پدر بزرگ بوریس جانسون)، آخرین وزیر کشور دولت عثمانی بود که در زمان فروپاشی دولت عثمانی، برای رهایی از دستگیری و زندانی شدن توسط مصطفی کمال پاشا، از ترکیه فرار کرد و به بریتانیا رفت و در آنجا نام خانوادگیش را تغییر داد. بنابراین بوریس جانسون، در عین حال که یک بریتانیایی است ، ریشه ترکیه ای نیز دارد. او دو بار ازدواج کرده و 4 فرزند دارد.

از نظر سیاسی طرفدار کمپین خرورج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) است. وی از لحاظ فکری و عقیدتی بسیار نزدیک به ترامپ بوده و رابطه خوبی با او دارد. او همچنین از سال 2008 تا  20016 شهردار لندن بوده است.

 

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا