مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار بین الملل

تحریم‌ها نه منجر به فروپاشی می‌شوند، نه ایران را به میز مذاکره می‌کشانند

مطالب پربازدید

تحریم‌های آمریکا علیه ایران هیچ یک از اهداف موردنظر را برآورده نخواهند کرد.

ترامپاندیشکده آمریکایی «استراتفور» در پیش‌بینی خود از سال ۲۰۱۹ میلادی نوشته است تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران هیچ یک از دو هدف موردنظر خود یعنی فروپاشی دولت ایران یا پای میز مذاکره کشاندن این کشور را محقق نخواهند کرد.

در بخشی از این گزارش ذیل بند “تقابل ایران و آمریکا” آمده است: «ایالات متحده امیدوار است با تشدید تحریم‌ها، ایران را مجبور کند به میز مذاکره بازگردد اما این هدف نیز محقق نخواهد شد؛ چراکه جناح‌های سیاسی رقیب در ایران با وجود اختلافات داخلی، ثبات نظام را بر مناقشات روزمره خود اولویت خواهند داد.»

این اندیشکده شناخته‌شده آمریکایی همچنین نوشته است که ایران ممکن است در واکنش به فشار آمریکا و در صورت ناکامی اروپا در تضمین منافع اقتصادی این کشور از توافق هسته‌ای، اقدامات تلافی‌جویانه‌ای را علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی در دستور کار قرار دهد. استراتفور در خصوص جایگاه کشورمان در بازار انرژی در سال ۲۰۱۹ نیز گفته است که ایران با وجود تحریم‌های آمریکا کماکان به فروش نفت خود دستکم به میزان یک میلیون بشکه در روز ادامه خواهد داد.

این گزارش به وضعیت «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی در سال آینده هم پرداخته و نوشته است که با توجه به جنجال پیش آمده بعد از قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، «عربستان سعودی باید در سال ۲۰۱۹ نگرانی‌های فزاینده در مورد محمد بن سلمان را مدیریت کند.»

مطالب پربازدید

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا