مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار بین الملل

تحریم رهبر انقلاب، دفتر رهبری و نهاد‌های مرتبط با این دفتر توسط ترامپ

مطالب پربازدید

تحریم مقام معظم رهبری و دفتر ایشان و نهادهادهای مرتبط توسط ترامپترامپ (رئیس‌جمهور آمریکا) با امضای یک دستور اجرایی در دفتر کارش در کاخ سفید، رهبر معظم انقلاب اسلامی، دفتر ایشان و نهاد‌های مرتبط با این دفتر را تحریم کرد.

به نوشته و گزارش رویترز، ترامپ در جمع خبرنگاران گفت: ما به دنبال نزاع با ایران یا هیچ کشور دیگری نیستیم. فقط می‌توانم بگویم که ما هرگز نمی‌توانیم اجازه دهیم که ایران سلاح هسته‌ای داشته باشد. ما به افزایش فشار‌ها ضد تهران ادامه خواهیم داد تا وقتی که ایران از فعالیت‌ها و آرمان‌های خطرناک خود دست بردارد از جمله تلاش برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای، افزایش غنی‌سازی اورانیوم، طراحی و ساخت موشک‌های بالستیک، پشتیبانی از تروریسم و اقدام‌هایی که آمریکا و هم پیمانانش را به دردسر می‌اندازد.

 

ترامپ همچنین گفت: ما دوست داریم مذاکره کنیم، اگر آن‌ها بخواهند. اگر نخواهند هم مشکلی نیست. اما دوست داریم این اتفاق بیفتد و رک صریح بگویم، شاید هم به زودی این اتفاق بیفتد!

مطالب پربازدید

گفتنی است که به گفته مقامات آمریکایی، تحریم رهبر توسط ترامپ اقدام جدیدی است که در راستای اعمال فشار حداکثری به ایران برای جلوگیری از اقدامات تروریستی ایران و غنی سازی اورانیوم و ساخت موشک های بالستیک از سوی آمریکا انجام شده است ولی بدیهی است که تحریم رهبر توسط ترامپ از سوی مقامات ایرانی بی پاسخ نخواهد ماند و دامنه تنش های جنگ طلبانه ایران و آمریکا را گسترده تر خواهد کرد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز در کنفرانسی خبری اعلام کرد، آمریکا سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران و سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران و پنج نفر از فرماندهان نیروی دریایی سپاه را تحریم کرده است.

منوچین همچنین اعلام کرد، فرماندهان پنج منطقه نیروی دریایی سپاه پاسداران به نام‌های عباس غلامشاهی، رمضان زیراهی، یدالله بادین، منصور روانکار و علی عظمایی در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند و در پایان این هفته محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز تحریم می‌شود.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا