مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار بین الملل

ترامپ احتمال دست داشتن بن سلمان در ماجرای قتل خاشقجی را تایید کرد

مطالب پربازدید

ترامپ, بن سلمان

به گزارش برنا به نقل از الجزیره، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا احتمال دست داشتن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان درقتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول را تایید کرد.

وی در مصاحبه با روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در پاسخ به سوالی درباره احتمال دست داشتن بن سلمان در قتل خاشقجی گفت: ولیعهد سعودی در این مرحله، مدیریت امور را در عربستان بیش از هر زمان دیگری در اختیار دارد و اگر کسی در قتل خاشقجی دست داشته باشد، خود او خواهد بود.

ترامپ افزود: چند بار با ولیعهد سعودی گفتگو کردم و از او سوالات زیادی را به شیوه های مختلف درباره قتل خاشقجی، پرسیدم.

مطالب پربازدید

ترامپ همچنین شب گذشته در جلسه‌ای با فرماندهان نظامی ارتش آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی پرسید آیا شما توضیحات مقامات سعودی را می پذیرید که اعلام کرده‌اند قتل خاشقجی تصادفی بوده است، گفت: خیر (قبول نمی‌کنم) باآنکه آنها در این باره صحبت کرده‌اند. هیچ یک از کارهایی که آنها (در این باره) انجام داده‌اند به خوبی پیش نرفته است. بی تردید، آنها در این باره به درستی صحبت نکرده‌اند. آنها کار اشتباهی انجام داده‌اند. بی تردید آنها کار بدی انجام داده‌اند. قتل کاری نادرست است. نوع صحبت کردن آنها یا همانطور که شما گفتید سرپوش گذاشتن روی این مسئله نیز اشتباه بوده است. باید بگویم که این جریان، افتضاح کامل بوده است. از روز اول یعنی از روزی که به این مسئله فکر کردند و این فکر را در ذهن خود پروراندند هرکس که این کار را کرده است، این فکر فکر خوبی نبود و فرایند مربوط به آن نیز اصلا خوب نبود و قتل نیز اصلا خوب نبود و اگر می خواهید این ماجرا را سرپوش گذاشتن توصیف کنید این سرپوش گذاشتن نیز بی‌تردید اصلا کار خوبی نبود. ما با سعودی‌ها درباره همه مسائل صحبت می‌کنیم اما شما (خطاب به خبرنگاران) آخرین فردی خواهید بود که مطلع شوید!

گفتنی است جمال خاشقجی از تاریخ دوم اکتبر سال جاری میلادی پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. مقامات ترکیه‌ای همان ابتدا اعلام کردند تعدادی فایل صوتی و ویدئویی در اختیار دارند که نشان می‌دهد یک تیم امنیتی سعودی خاشقجی را داخل کنسولگری به قتل رسانده است.

عربستان سعودی که در طول این مدت از ناپدید شدن جمال خاشقجی اعلام بی‌اطلاعی کرده بود، بامداد شنبه به ناچار پس از ۱۸ روز اعتراف کرد که خاشقجی داخل کنسولگری این کشور در استانبول کشته شده اما قتل او را به گردن عناصر خودسر انداخت.

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا