مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار بین الملل

ترامپ در سراسر آمریکا وضعیت اضطراری اعلام کرد

مطالب پربازدید

ترامپ درحال امضای تحریم ها علیه ایرانترامپ (رئیس‌جمهور آمریکا) فرمان «وضعیت اضطراری» در سراسر آمریکا را امضا کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران در کاخ سفید تصریح کرد: من فرمان وضعیت اضطراری را امضا می‌کنم. ما با حمله باندهای تبهکار، با تهاجم مواد مخدر و با حمله (ورود غیرقانونی پناهجویان) مواجه هستیم و این غیر قابل قبول است.

منابع مختلفی (هشت میلیارد دلار) برای تأمین هزینه ساخت دیوار مرزی در اختیار دارم و می‌خواهم با این فرمان اجرایی ساخت دیوار را تسریع کنم تا باعث توقف مهاجرت غیر قانونی به آمریکا شوم.

رویترز در این زمینه نوشت: با اعلام وضعیت اضطراری، رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند بدون اجازه و تصویب کنگره این کشور، اعتبار مالی برای ساخت دیوار در مرز مکزیک را از سایر ردیف‌های بودجه تأمین کند.

مطالب پربازدید

گفتنی است، اختلاف دولت دونالد ترامپ با دموکرات‌ها بر سر تأمین بودجه ساخت دیوار مرزی در جنوب آمریکا باعث شد که بخشی از ادارات دولت فدرال به مدت ۳۵ روز (طولانی‌ترین تعطیلی ادارات در تاریخ معاصر آمریکا) تعطیل شود که در نهایت با موافقت طرفین بر سر تأمین بودجه موقت به پایان رسید.

این اقدام ترامپ واکنش تند نانسی پلوسی (رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا) در پی داشت. وی هشدار داد، اگر دونالد ترامپ در رابطه با مرزهای جنوبی کشور اعلام وضعیت اضطراری کند، رئیس‌جمهور دموکرات بعدی در رابطه با اسلحه چنین خواهد کرد.

 

 

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا