مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار بین الملل

تظاهرات در بغداد دامن چند شهر دیگر را نیز گرفت و گسترده تر شد

مطالب پربازدید

اعتراضات سیاسی و اجتماعی مردم عراق، که از بغداد شروع شده بود از عصر دیروز دامن چند شهر دیگر عراق را نیز گرفت و گسترده تر شد.

تظاهرات در بغداد دامن چند شهر دیگر را نیز گرفت و گسترده

تجمعات اعتراض در عراق

طبق گزارشات منابع امنیتی در رسانه های کشور عراق، همزمان با گسترده تر شدن اعتراضات مردمی در نقاط مختلف بغداد و چند شهر دیگر منجمله کربلا، نجف، بصره، دیاله، دیوانیه، ذیقار، میسان، کرکوک، المثنی و واسط، اقدامات امنیتی عراق آغاز شد. در این اعتراضات خیابانی که در پی انتشار فراخوان انجام شد، بلوار مسیر بغداد تا فرودگاه بین المللی بغداد از سوی تظاهرکنندگان تقریبا مسدود شد و مردم با مانع گذاری و آتش زدن لاستیک خودرو در این مسیر تردد را با محدودیت همراه کردند.

برخی خبرها حکایت از آن دارد که گروهی از تظاهرکنندگان قصد ورود به محل استقرار نهادهای حکومتی در منطقه سبز را داشتند که توسط نیروهای امنیتی ضد شورش راهشان سد شد. معتزضان همچنین در کربلا جاده منتهی به بغداد را مسدود کردند و در روبروی ساختمان فرمانداری تجمع اعتراضی برگزار کردند.

مطالب پربازدید

شبکه الفرات دیروز، در مورد تظاهرات در بغداد حدود ساعت 21 به وقت عراق در یک خبر فوری اعلام کرد، شمار زیادی از اعتراض کنندگان و همچنین نیروهای امنیتی در میدان التحریر بواسطه تیراندازی نیروهای امنیتی زخمی شده اند. در طی این درگیری ها تا کنون 9 کشته و 440 زخمی گزارش شده است. دفتر حزب الدعوه در نجف (نوری المالکی)، حزب حکمت ملی (عمار حکیم) و کنگره ملی (احمدچلبی) به آتش کشیده شده است.

همچنین شبکه تلویزیونی سومریه نیوز، به دنبال تظاهرات در بغداد دیروز اعلام کرد در پی حوادث جاری در بغداد و عراق، استان بغداد روز پنجشنبه (دیروز) تعطیل است. همچنین اعلام شد که اینترنت خانگی و موبایلی و نیز توییتر، فیسبوک و واتس آپ در کل عراق قطع شده است. در استان های نجف، واسط و ناصریه ممنوعیت زفت و آمد اعلام شده و از مردم خواسته شده که یا نیروهای امنیتی همکاری کنند.

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا