مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار بین الملل

تظاهرات سراسری مردم لبنان در اعتراض به وضعیت معیشت

مطالب پربازدید

تظاهرات سراسری مردم لبنان در اعتراض به وضعیت معیشتهزاران نفر از مردم لبنان، در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی و معیشتی و همچنین مصوبه مالیاتی جدید دولت، در مقابل دفتر دولت سعد حریری دست به اعتراضات مردمی گسترده ای زدند و خواستار برکناری دولت حریری شدند.

به نقل از خبرگزاری ایسنا، در این اعتراضات صدها جوان لبنانی در بیروت، صیدا، طرابلس، بعلبک، عکار، النبطیه، الهرمل و… در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی و معیشتی و همچنین مصوبه مالیاتی جدید خواستار برکناری دولت حریری شدند. در جریان این اعتراضات خیابانی، نیروهای امنیتی در میدان ریاض الصلح، اقدام به شلیک گاز اشک آور و آب پاشی با شیلنگ های آب پرفشار کردند و مردم را متفرق نمودند.

نیروهای امنیتی با باتوم مردم را متفرق و برخی را نیز بازداشت می کردند. به گزارش منابع خبری در این درگیری ها حدود 40 نیروی امنیتی زخمی شدند.

خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرد: به دلیل تظاهرات سراسری مردم لبنان امروز (جمعه) وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه ها و بانک های خصوصی برای جلوگیری از هر گونه اقدامات غیر منتظره تعطیل است.  اتحادیه سراسری کارگران نیز به دنبال این اعتراضات فرخوان تحصن در کاخ ریاست جمهوری را داده است.

مطالب پربازدید

سامی الجمیل (رئیس حزب کتائب لبنان) از مردم خواسته است که به صورت مسالمت آمیز و با آرامش به خیابان ها بیایند و خواسته های خود را مطرح کنند. او همچنین از مردم خواست که یک دولت بی طرف و کاربلد برای رهایی از این مشکلات اقتصادی و معیشتی مطالبه کنند.

متعاقب تظاهرات سراسری مردم لبنان وزارت خارجه آمریکا و نیز سفارت عربستان از شهروندان خود خواسته اند از رفت و آمد در مناطق درگیر اعتراضات لبنان پرهیز کنند. برخی از سفارت خانه های دیگر مثل کویت و امارات نیز از اتباع خود خواستند که محتاطانه عمل کنند و از محل هایی که تظاهرات در آن جا جریان دارد، دوری کرده و رفت و آمدهای غیر لازم اجتناب کنند.

 

 

 

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا