مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار بین الملل

جزئیات بازداشت سلیمانی از زبان برادرش

مطالب پربازدید

دکتر «مسعود سلیمانی» محقق ارشد سلول‌های بنیادی و دانشیار دانشگاه تربیت مدرس حدود ۸ ماه پیش که برای یک سفر علمی و تحقیقاتی به امریکا سفر کرده بود، از سوی مقامات آمریکا به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران در این کشور متهم و بازداشت شد. وی در حال حاضر در زندان به سر می‌برد و وضعیت روحی و جسمی خوبی ندارد.

زندان دیتون آمریکارسول سلیمانی (برادر دکتر مسعود سلیمانی) در گفت‌وگویی  با ایسنا در مورد جزئیات این خبر گفت: ۳۰ مهر سال ۹۷ بود که برادرم دکتر مسعود سلیمانی دانشمند برجسته سلول‌های بنیادی کشور، وارد فرودگاه شیکاگوی آمریکا شد. او با هماهنگی کامل از طرف دانشگاه تربیت مدرس ایران و با داشتن یک فرصت مطالعاتی وارد این کشور شد که به محض ورود او به این کشور، وی را بازداشت و ویزایش را باطل کردند و به زندان «دیتون» جورجیا در ایالت آتلانتا انتقال دادند.

مقامات آمریکایی در ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کردند که دکتر سلیمانی قصد داشته است چند عدد «ویال هورمون رشد» را از طریق دو دانشجو به ایران انتقال دهد که این عمل هم انجام نمی‌شود و جالب‌تر این‌که ویال‌ها غیر تحریمی و صرفاً مصرف پزشکی دارند.

وضعیت روحی دکتر سلیمانی در ندامتگاه آمریکایی وحشتناک است. برادرم در کنار قاچاقچیان و اراذل و اوباش خیابانی و هم‌چنین کارتن‌خواب‌ها در این ندامتگاه زندانی شده است؛ این در حالی است که وی از بیماری مزمن آی. بی. اس رنج می‌برد و از لحاظ روحی وضعیت فوق‌العاده ناراحت‌کننده‌ای دارد. دکتر سلیمانی از طریق تلفنی در ندامتگاه با ما تماس برقرار می‌کند و این روش فوق‌العاده برای خانواده ما تا به امروز هزینه‌بر بوده است.

مطالب پربازدید

رسول سلیمانی در پایان گفت: عاجزانه از مسؤولان کشور خواستار رسیدگی فوری به وضعیت دکتر سلیمانی هستیم، او به شدت دلبسته کشور خود است و تا به امروز خدمات فراوانی برای جمهوری اسلامی ایران انجام داده است.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا