مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار بین الملل

نتانیاهو: بودجه ۱۸ میلیون یورویی اروپا مثل سم برای مردم ایران است

مطالب پربازدید

اخبار,اخبار سیاست خارجی,نتانیاهو

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تخصیص بودجه توسط اتحادیه اروپا برای پروژه های توسعه ای در ایران به شدت انتقاد کرده و آن را به ضرر مردم ایران توصیف کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از جروزالم پست، نتانیاهو که روز جمعه در کنفرانسی مطبوعاتی در لیتوانی سخن می گفت، تصمیم اتحادیه اروپا برای تخصیص بودجه 18 میلیون یورویی برای اجرای پروژه های توسعه ای در ایران را نوعی “سم برای مردم ایران” خواند.

 

وی با تکرار ادعاهای ضد ایرانی خود گفت که این بودجه به جای کمک به حل مشکل آب و یا کمک به راننده کامیون های ایرانی، برای توسعه برنامه موشکی، تقویت سپاه پاسداران، و پیشبرد برنامه های جمهوری اسلامی در سوریه مصرف خواهد شد.

مطالب پربازدید

 

نتانیاهو همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای اقدامی واقعی انجام دهد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیش از این اعلام کرد: «کمیسیون اروپا روز پنجشنبه 18 میلیون یورو برای اجرای پروژه های توسعه ای در ایران تخصیص داد که این میزان بخش اول از  بودجه 50 میلیون یورویی است که به همین منظور از سوی کمیسیون  اروپا اختصاص داده شده است.»

 

مطالب پربازدید

بهرام قاسمی افزود: «رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر  امور خارجه ایران، بیانیه مشترکی را در 16 آوریل 2016 در تهران امضا کردند که ناظر بر همکاری میان طرفهای ایرانی و کمیسیون اروپا بعنوان بازوی اجرایی اتحادیه اروپا است. این همکاری ها پیرو تبادل هیاتهای بلند پایه میان طرفین وارد مراحل اجرایی در حوزه های مختلف مانند حوزه کشاورزی، مهاجرت، صنعت و آموزش عالی  شده است.»

 

وی همچنین تصریح کرد که این  بودجه مربوط به همکاری های ایران با نهاد اتحادیه اروپایی است و ربطی به بسته اقتصادی مطرح شده اروپا که قرار است در چارچوب برجام و برای مقابله با تحریم های آمریکا علیه ایران ارائه شود، ندارد.

 

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا