مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

دانشجویان پیگیر محاکمه رئیس سازمان خصوصی‌سازی می‌شوند

مطالب پربازدید
احمد توکلیاحمد توکلی، رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در جمع دانشجویان، طلاب و کارگران معترض به روند خصوصی سازی در کشور در مقابل سازمان خصوصی سازی گفت: ما مخالف این هستیم که کارگران تحقیر شوند اگر آن‌ها می‌توانند سهام کارخانجات را بخرند و آن‌ها را اداره کنند باید این اتفاق بیفتد.

توکلی گفت: ما بخیل نیستیم که صنایع و کارخانجات به مردم واگذار شوند و خیر آن را ببرند. وقتی که مردم می‌توانند بهتر کار را اداره کنند چرا باید اموال دولت را به کسان دیگری بفروشند.

وی افزود: بنده به عنوان یک سیاستمدار همراه مردم و جوانانی هستم که به خصوصی سازی معترضند. معتقدم این اعتراضات نتیجه خواهند داشت. بنده در قانون خصوصی سازی ماده‌ای را پیشنهاد کردم که براساس آن خریداران حق نداشته باشند به مدت پنج سال تعداد کارگران کارخانه را کم کنند با این وجود این پیشنهاد در مجلس رای آورد، ولی شورای نگهبان آن را خلاف قانون اساسی دانست.
در این رابطه با مرحوم هاشمی رئیس وقت مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز رایزنی کردم و ایشان نیز از این پیشنهاد حمایت کردند. در دیده بان شفافیت و عدالت علیه پور حسینی، رئیس سازمان خصوصی سازی کشور و خریدار کارخانه آلومینیوم المهدی هرمزگان اعلام جرم کرده‌ایم.
همچنین حجت الاسلام زارع، نماینده طلاب حوزه علمیه قم نیز در جمع دانشجویان معترض گفت: امام خمینی (ره) در پیامی که به مناسبت پذیرش قطعنامه ۵۹۸ صادر کردند گفتند امروز جنگ حق و باطل، جنگ استضعاف و استکبار و جنگ فقر و غنا شروع شده است انقلابیون کمربند‌های خود را ببندند هیچ چیز عوض نشده است. معتقدم اگر امروز شاهد شرایط بی عدالتی در کشور هستیم حاصل فراموش کردن این جنگ و حاصل شرکت نکردن در این جبهه است.

امروز شاهدیم گردن کلفتی که حقوق نجومی خورده است در تلویزیون انقلاب می‌گویند که او ذخیره انقلاب است نه ذخیره انقلاب همین مردم بیچاره و مستضعفینی هستند که همیشه بابت انقلاب هزینه داده اند. اگر کسی امروز صدای شکسته شدن استخوان‌های مستضعفین را در این کشور نمی‌شنود و یا خودشان را به کری می‌زنند بنده می‌گویم نه تنها این افراد انقلابی نیستند بلکه به فرموده پیامبر اکرم (ص) مسلمان هم نیستند.

امروز بخش‌هایی از مردم در تامین نیاز‌های اساسی زندگی خود دچار مشکل هستند. وجود ظلم همیشه به خاطر خوی ظلم کنندگی ظالم نیست بلکه به خاطر وجود سکوت هم هست یعنی در جامعه وقتی ظلم وجود دارد که ظالم و یک مظلوم ساکت وجود داشته باشند. خداوند در قرآن می‌فرماید اگر می‌خواهید عدالت برپا شود باید بدنه مردمی فعال شوند با این وجود اگر می‌خواهید بی‌عدالتی رفع شود باید مانند حضرت زهرا سلام الله علی‌ها هزینه بدهیم و امروز این هزینه را رهبر معظم انقلاب بابت حرف‌های عدالتخواهانه خود می‌دهند.

مطالب پربازدید

صبوری، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی نیز گفت: ما از نمایندگان کارگران اراک، تبریز، کرمانشاه، اهواز، پرسنل بیمارستان کرج، طلاب و دانشجویان که در این تجمع شرکت کرده اند تشکر می‌کنیم. ما در جنبش عدالتخواه دانشجویی حتما پیگیر مسائل خصوصی سازی خواهیم بود تا صدای کارگران بیکار شده و شلاق خورده را به گوش مسئولان برسانیم. ما پیگیر ممنوع الخروج شدن و محاکمه پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی هستیم تا چشم و گوش آقایان باز شود.

 

منبع: دانشجو

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا