مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

عملیات اعجاب انگیز ناسا / لمس خورشید ممکن میشود

مطالب پربازدید

عملیات اعجاب انگیز ناسا

ما فکر می کردیم که این عملیات جدید ناسا ، اسم آن به تنهایی بتواند بیانگر موضوع باشد اما انگار این موضوع نیاز به توضیحات بیشتر از سمت ناسا داشته است.

عملیات جدید ناسا در همین هفته یعنی ۱۱ آگوست برای مقصد خود آماده می شود.حدس بزنید مقصد کجاست : خورشید!

ما مشکلاتی در این زمینه داریم : اول اینکه این سفر نکته عجیبی نیست.دوم اینکه توضیحات در مورد این زمینه کاملا مشخص و مشهود می باشد.خورشید واقعا داغ است و این هم یک سفر علمی نیست.

مطالب پربازدید

این ویدیو نشان دهنده ی دارای جزئیات بیشتری در این زمینه می باشد. این وسیله دارای انرژی ۵۵ برابر سفینه های دیگر بوده ، زیرا مسافت به مراتب طولانی تر نیز می باشد.به دلیل اینکه زمین خیلی سریع و با سرعت ۶۷۰۰۰ مایل بر ساعت به دور خود می چرخد و اینکه خورشید همیشه در کناره ها قرار می گیرد به همین خاطر هر وسیله ای باید این مشکلات را برطرف کند.

اما ناسا تصمیم دارد که این کار را به هر طریقی انجام دهد.این وسیله احتمالا با سرعت ۴۳۰ هزار مایل در ساعت به مقصد خود خواهد رسید.سرعت این وسیله سریع ترین سرعتی است که توسط انسان تعبیه شده است.

توضیحاتی در مورد ناسا

اداره کل ملی هوانوردی و فضا  به اختصار ناسا یک سازمان مستقل در شاخهٔ اجرایی حکومت فدرال ایالات متحده آمریکا است که مسئولیت برنامه‌ریزی در حوزه‌های برنامه فضایی کشوری و تحقیقات مکانیک پرواز و هوافضا را برعهده دارد.
در زمان جنگ سرد و پس از پرتاب ماهواره ی  اسپوتنیک-۱ توسط اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی به فضا، آمریکا به فکر ایجاد سازمان فضایی ملی خود افتاد و ناسا در ۲۹ ژوئیهٔ ۱۹۵۸ با امضای رئیس‌جمهور وقت دوایت آیزنهاور جای کمیته ی رایزنی ملی هوانوردی آمریکا را گرفت و بنیادگذاری‌شد. توماس کیت گلنان به عنوان نخستین مدیر ناسا و هیو لاتیمر درایدن به عنوان معاون او برگزیده‌شد و فعالیت رسمی ناسا از ۱ اکتبر ۱۹۵۸ آغاز شد. نخستین ماهوارهٔ فضایی ناسا نیز اکسپلورر ۱ بود.

ناسا کار خود را با نورث امریکن ایکس-۱۵ آغاز کرد و هشت خلبان در این پروژه توانستند خود را به زیر مدار زمین برسانند. در ۱۲ آوریل ۱۹۶۲، یوری گاگارین اهل شوروی با فضاپیمای وستوک-۱ به فضا پرتاب‌شد و تبدیل به نخستین انسان فضانورد جهان شد. حدود یک ماه بعد در ۵ مه، آلن شپارد با مرکوری-رادستون ۳ از پروژهٔ مرکوری به فضا پرتاب ‌شد و تبدیل به نخستین فضانورد آمریکایی شد. در ۲۰ فوریه ی ۱۹۶۲، جان گلن با مرکوری-اطلس ۶ به فضا پرتاب‌شد و در کمتر از ۵ ساعت، ۳ بار پیرامون کرهٔ زمین گردید و تبدیل به نخستین آمریکایی شد که پیرامون زمین می‌گردد. پروژه ی جمینای نیز دستاوردهایی مانند نخستین مانور مداری، اتصال و پهلوگیری فضاپیما و نخستین راهپیمایی فضایی آمریکا به همراه داشت.

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا