مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

نارضایتی مردم در شرایط فعلی خطرناک تر از تهدیدات خارجی است

مطالب پربازدید

رضایت مردم از دولتمحسن هاشمی رفسنجانی طی جلسه ایکه دیروز (۲۹ اردیبهشت) در شورای شهر تهران برگزار شد به انتقاد از خودش (شورای شهر)، دولت، مجلس و برخی دستگاه ها منجمله شهرداری پرداخت.

وی گفت: نارضایتی مردم در شرایط فعلی بزرگترین تهدید برای نظام و خطرناکتر و مهمتر از تهدیدات خارجی است و خدمت رسانی و حل معضلات جامعه بزرگترین بازدارندگی و قدرت دفاعی برای نظام محسوب می شود. موثرترین آرایش جنگی برای تهران، حل معضلات ریشه ای مردم و نشاندن لبخند رضایت بر لبان شهروندان مظلوم تهرانی است که بدون کمک و همراهی همه نهادها و دستگاههای موثر فراهم نخواهد شد.

هاشمی همچنین گفت: امیدوارم اعضای شورای اسلامی شهر تهران، با تقویت واقع بینی وعملگرایی بجای ایده آل گرایی؛ و بهبود وحدت و کاهش اختلاف سلیقه ها دوسال باقیمانده را با انگیزه و انرژی مضاعفی به خدمت بپردازند.

در واقع آنچه در روزها، ماه ها و یکسال گذشته شاهد آن بوده ایم، دقیقا روندی برعکس آن چیزی است که باید باشد. یعنی چنان بازار و بخش های مختلف رها شده اند و قیمت ها هر روز به سمت و سویی می رود که حاصل آن جز نارضایتی مردم از عملکرد مسئولان و دستگاه های مختلف نیست.

مطالب پربازدید

دشمنان ایران اکنون بیش از هر زمان دیگری دریافته اند که باید به نارضایتی مردم در داخل کشور دامن بزنند برای همین به بهانه خروج از برجام حداکثر فشار ممکن را بر روی ملت و حاکمیت ایران گذاشته اند تا به نوعی بتوانند از داخل به کشور ما ضربه بزنند. آنها تلاش می کنند که با انواع و اقسام فشارها به ویژه فشارهای اقتصادی فاصله بین مردم از یکدیگر و همچنین فاصله بین مردم و حاکمیت و دستگاه های متولی را روز به روز بیشتر کرده و بی اعتمادی در داخل ایجاد کنند.

اکنون مهم ترین سلاح و آرایش جنگی در مقابل این تهدید خطرناک خارجی نه قدرت دفاعی است و نه قدرت مذاکره؛ هرچند هر دوی اینها باید وجود داشته باشد و بهترین بهره در زمان لازم از آنها گرفته شود، اما آنچه اکنون برای کشور و مردم ما بیش از هرچیز دیگری لازم است، رفع مشکلات مردم و توجه ویژه دستگاه ها و بخش های مختلف برای کاهش آثار تلاش آمریکایی ها برای اعمال فشار بر ایران و تخریب فضای داخل کشور است.

متاسفانه در طول یکسال گذشته بسیاری از مسئولان و دستگاه ها کوتاهی زیادی برای حل ریشه ای معضلات کشور و مردم داشته اند و در مقابل فشارها دست به اقدامات آنی و لحظه ای زده اند که تنها بر بار خسارت ها افزوده و مشکلات را تشدید کرده است، برخی هم که اصلا همه چیز را رها کرده اند. لازم است یک تجدید نظر جدی در خصوص این دسته از مدیران در دستگاه های مختلف انجام بشود.

اکنون رضایت مردم و کاهش دغدغه ها و مشکلات شان مهمترین اقدامی است که باید حاکمیت و دستگاه های مختلف سرلوحه کار خود قرار بدهند. این در کنار قدرت دفاعی، توان رایزنی های بین المللی و سایر اقداماتی که به منظور کاهش تنش ها بین ایران و آمریکا لازم است، مهمترین دستور کاری است که بیش از هر زمان و هر اقدام دیگری باید به آن توجه کرد.

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا