مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

نقض حریم خصوصی کاربران توسط گوگل

مطالب پربازدید

میزان دیتای خصوصی ارسال‌شده از روی گوشی‌های اندرویدی به سرورهای گوگل 10 برابر بیشتر از ارسال همان داده از آیفون به سرورهای اپل است.

خبرآنلاین: میزان دیتای خصوصی ارسال‌شده از روی گوشی‌های اندرویدی به سرورهای گوگل 10 برابر بیشتر از ارسال همان داده از آیفون به سرورهای اپل است.

تحقیقات پروفسور داگلاس اشمیت از دانشگاه وندربیلت نشان می‌دهد نقض حریم خصوصی توسط گوگل بسیار بیشتر از اپل است.

شکایت رسمی از گوگل در مورد نقض گسترده حریم خصوصی و دروغ‌گویی و ردیابی بدون اجازه کاربران از طریق مکان‌یابی در آمریکا این هفته جنجال بزرگی به پا کرد و این موضوع باعث شده است تا کارشناسان تمرکز بیشتری روی نقض حریم خصوصی توسط غول‌های آی تی پیدا کنند.

مطالب پربازدید

بر اساس تحقیق پروفسور اشمیت یک گوشی اندرویدی که مرورگر کروم در پس‌زمینه آن بدون اجازه اجرا می‌شود در 24 ساعت بیش از 340 بار مکان کاربر را به سرورهای گوگل ارسال می‌کند که این رقم معادل ارسال 14 بار در ساعت است. اما این رقم برای مرورگر سافاری روی آیفون در یک روز 50 بار است.نکته دیگر اینکه اطلاعات کاربر آیفون برای سرورهای گوگل کمتر فرستاده می‌شود.

حدود 4.4 مگابایت دیتا از روی گوشی اندرویدی به سرور گوگل ارسال می‌شود اما این رقم روی آیفون برای سرور گوگل 6 برابر کمتر گزارش‌شده است.

بدترین قسمت ماجرا آنجاست که بیشتر دیتای ارسالی زمانی رخ می‌دهد که کاربر گوشی خود را به گوشه‌ای رها کرده است. این تصور زمانی وحشتناک می‌شود که بدانیم بیش از 2 میلیارد گوشی اندرویدی در جهان هم‌زمان این کار را انجام می‌دهند و دیتای کاربران به سرقت برده می‌شود.

روی سرورهای گوگل این‌طور تعریف‌شده است که دیتای ناشناس با دیتای رکورد شده تطبیق داده می‌شود و این رسماً معنای جاسوسی پیدا می‌کند.

جزئیات نقض حریم خصوصی توسط گوگل

مطالب پربازدید

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا