مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

انتقاد زیباکلام از منتقدان روحانی

مطالب پربازدید

صادق زیباکلامصادق زیباکلام در خصوص انتقاد از منتقدان روحانی طی یادداشتی در روزنامه آرمان امروز نوشت: آیا عملکرد صداوسیما یا برخی دستگاه‌های همسو با آن، حسب قانون اساسی است؟ آیا قانون اساسی اجازه داده است که تنها یک اقلیت حدود ۱۰تا ۲۰درصدی همه‌کاره در سازمانی باشد که بودجه عمومی مصرف می‌کند؟ و مقابل، اکثریت ۸۰درصدی هیچ حق مشخصی در آن نداشته باشد؟

 

«آن چه رئیس‌جمهور در وزارت ارتباطات بیان کرد، سخنان درستی بود اما مانند بیان حقایق، به مذاق عده‌ای خوش نیامد.

 

مطالب پربازدید

صداوسیما در اختیار اصولگرایان است و به‌ویژه بخش‌هایی از آن با حضور دلواپسان اداره می‌شود. این مساله را همه می‌دانند. از کسانی که منتقد سخنان اخیر روحانی شده‌اند و به او حمله می‌کنند باید پرسید که چهره‌های غیر اصولگرا، معتدل یا اصلاح‌طلب چه سهمی از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران دارند؟ حتی جریان میانه‌روی اصولگرا که با دولت همکاری می‌کند، آیا این طیف سهمی از رسانه ملی دارد؟

پاسخ این است حتی مشارکت این طیف سیاسی هم نزدیک به صفر است. در حالی که همه می‌دانند بودجه صداوسیما، از بودجه عمومی کشور یعنی همان بیت‌المال تامین می‌شود. یعنی آحاد جامعه مالیات می‌دهند تا برای این سازمان هزینه شود. در بودجه سال۹۸، نزدیک به ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای این سازمان بودجه در نظر گرفته شده است.

این رقم فارغ از درآمدهای تبلیغاتی، آگهی و جانبی صداوسیماست. پرسش این است که آیا غیر از یک اقلیت، طیف‌های دیگر و توده مردم که برای تامین هزینه‌های صداوسیما مالیات می‌پردازند، در این سازمان چقدر سهم دارند؟ بنابراین، از این جهت سخنان رئیس‌جمهوری حق است اما پذیرفتن آن برای دلواپسان تلخ.

اگر آقای حسن روحانی کاری به کار دلواپسان نداشته باشد و اجازه دهد که هر کاری دلشان خواست انجام دهند یا از طرف ۸۰درصد دیگر جامعه، اظهار نظر نکنند، هیچ اشکالی به وجود نخواهد آمد و همه چیز بر وفق مراد خواهد بود. اما زمانی که پای سخن اکثریت به میان می‌آید، دولت و رئیس آن مقصر است. باید به این سوال پاسخ روشنی داده شود که چرا در قبال حقوق اکثریت، سکوت می‌کنند؟»

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا