مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

بدافزار پیشرفته جاسوسی کشف شد

مطالب پربازدید
بد افزار جاسوسیمرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات ریاست جمهوری (افتا) از کشف بدافزار پیشرفته جاسوسی «Norxa» که سیستم عامل های ویندوز را هدف قرار می دهد، خبر داد.

نرم افزار مخرب (بدافزار) پیچیده و ناشناخته ای که سیستم عامل های ویندوز را هدف قرار می دهد، در تازه ترین بررسی های کارشناسان مرکز افتای ریاست جمهوری، شناسایی شد.

این بدافزار کاملا منحصر به فرد که توسط این مرکز کشف و Norxa نامیده شده، با هدف جاسوسی و جمع آوری اطلاعات طراحی شده است. بدافزار «نورکسا» دارای قابلیت دریافت دستور از سرور C&C و  اجرای عملیات های خراب کارانه در سیستم قربانی نیز است.

کارشناسان مرکز افتا، پس از مشاهده ناهنجاری های ترافیکی در یکی از سازمان ها، موفق به شناسایی این بدافزار جاسوسی پیشرفته شدند.

ساختار و قابلیت های این بدافزار که بسیار خاص و هدفمند طراحی شده، به نحوی است که کمترین حساسیت را در سیستم عامل ایجاد می‌کند.

مطالب پربازدید

با توجه به تاریخ ایجاد فایل های مشکوک در سیستم‌های مورد بررسی که سال ۲۰۱۴ است، حداقل زمان فعالیت این بدافزار حدود ۴ سال تخمین زده می‌شود.

متخصصان مرکز مدیریت راهبردی افتا، این بدافزار را در تعداد کمی از سازمان ها شناسایی کرده اند.

تحقیقات تکمیلی برای کشف تمامی اهداف این بدافزار همچنان در دستور کار مرکز افتاست و گزارش های تکمیلی متعاقبا منتشر خواهد شد.

باتوجه به مخاطرات تاثیرگذار و مخرب این بدافزار، اطلاعات مربوط به آن به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده است، تا دستگاه‌ها و قربانیان بتوانند محافظت‌ها و اقدامات لازم را در خصوص شناسایی و حذف آن به عمل آورند.

کارشناسان مرکز افتا توصیه می کنند تا در صورت تشخیص ماژول های بدافزار، سیستم آلوده با سیستم امن‌سازی شده دیگری جایگزین شود.

مطالب پربازدید

منبع:مهر

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا