مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

تاثیر گوشی های هوشمند بر روی مغز و سلامت روحی و جسمی

مطالب پربازدید

گوشی هوشمندبه گزارش شبکه “ان‌بی‌سی” و مطالعات دیگرعلمی نشان می‌دهد افرادی که مرتبا در تماس و کار با این تلفن‌ها هستند توانایی کمتری دارند که عمیق، بادقت و مفهومی فکر کنند. وابستگی به این تلفن‌ها سبب شده است که افراد از یادآوری ساده‌ترین اطلاعات خود بازبمانند.

از دیگر مشکلاتی که این تلفن‌ها ایجاد می‌کنند کاهش کمیت و کیفیت خواب است. مطالبی که از طریق اینترنت با این گوشی‌ها تا تختخواب افراد می‌آیند، ذهن آنها را در موقع خواب مشوش می‌کنند. همچنین نور این تلفن‌ها در ساعت زیستی بدن اختلال ایجاد کرده و سبب می‌شود افرد دیرتر و بدتر بخوابند.

ناتوانی در بیان احساسات از دیگر معضلاتی است که تلفن‌های همراه هوشمند ایجاد کرده‌اند. بروز احساسات مثبت و منفی برای افرادی که از این گوشی‌ها استفاده می‌کنند کمتر شده، امری که روابط انسانی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از این گوشی‌ها تاثیرات بسیار مخربی روی سلامت روان نوجوانان و جوانان دارد. این تلفن‌ها نحوه تعامل با افراد را دچار مشکل کرده و حضور در شبکه‌های اجتماعی سبب کاهش عزت نفس و اعتماد به نفس افراد به ویژه پسران و دختران جوان می‌شود.

مطالب پربازدید

بنابر گزارش یورونیوز، تلفن‌های همراه هوشمند تا حدی در تار و پود زندگی ما تنیده شده‌اند که قابل حذف نیستند، اکنون محققان در تلاشند تا با درک اینکه چگونه این گوشی‌ها بر روان و مغز ما اثر می‌گذارند راه‌هایی برای کاهش خطرات استفاده از آنها بیابند.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا