مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

حذف یارانه زنان سرپرست خانوار نیازمند + واکنش عضو کمیسیون اجتماعی مجلس

مطالب پربازدید

حذف یارانه زنان سرپرست خانوار نیازمندبا اینکه یارانه برای نیازمندان و مستضعفان جامعه امری حیاتی است، اما متاسفانه دولت جمهوری اسلامی ایران در یک اقدام عجیب و غریب و غیر کارشناسی، اقدام به حذف یارانه زنان سرپرست خانوار نیازمند نیز همراه با 14 هزار خانوار، نموده که منجر به اعتراض این افراد نیازمند نسبت به قطع یارانه شان شده است.

زهرا ساعی (عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و نماینده مردمک تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم) در واکنش به این موضوع اجتماعی مهم گفت: بهتر بود دولت در شناسایی پردرآمدها به گونه ای گام بردارد که منجر به قطع یارانه افراد محروم و نیازمند نشود و به طور قطع درصد خطای دولت در قطع یارانه با توجه به اطلاعات در اختیار و گذشت چندین سال از اصرار مجلس در قطع یارانه پردرآمدها باید بسیار کمتر از میزان فعلی می بود.

خانم ساعی همچنین گفت: مسئولان مربوطه را دعوت و علت را جویا خواهیم شد. منابع ناشی از صرفه جویی در حذف یارانه ها باید صرف دهک های پایین و نیازمند جامعه شود نه اینکه در شرایط فعلی نامطلوب اقتصادی و تورم و گرانی که نیازمندان با آن دست و پنجه نرم می کنند با قطع یارانه دغدغه هایشان را افزایش داد و در آنها ایجاد نگرانی کرد.

وی در ادامه اظهار کرد:یارانه برای نیزمندان امری حیاتی به شمار می رود. در میان 14 هزار خانواری که یارانه آنها قطع شده به طور قطع زنان سرپرست خانوار زیادی وجود دارد، البته باید بررسی شود که در میان آنها چه تعداد زن سرپرست خانوار و نیازمند وجود دارد. مجلس چندین سال است به دولت پیشنهاد حذف یارانه پردرآمدها را داده و در بودجه نیز ملزم به حذف یارانه در سال 98 شده تا بتوان منابع حاصله را در مسیر آسیب های اجتماعی و حمایت از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و زنان سرپرست خانوار نیازمند صرف کرد.

مطالب پربازدید

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا